Gå til innhold

Selger 530 XI A Touring (E61) 2005mod - 49.900,-


 Share

Anbefalte innlegg

EU OK BMW 530 xi (BENSIN) Vurderes solgt

Vi har valgt å gå over til elektriske bil og har ikke lengre behov for denne. Bilen har vært en fantastisk kjøremaskin, eksepsjonell på vinterføre! Som de fleste biler som nærmer seg 20 år har den en del punkter som ikke er i orden, det anbefales å være nevenyttig skal man eie en slik bil(!). De fleste bildene er fra februar 2022. Dersom det er behov for nye bilder eller befare bilen kan dette avtales.

FEIL SOM MÅ REPARERES

  • Det er nylig kommet en feilkode på nivellering, trolig en lekkasje på slange e.l., batteri på bilen kobles fra når den står uten bruk nå for at den ikke skal gå seg tom (mistenker at kompressor går jevnlig og tømmer batteri). Det er foreløpig planlagt og selge bilen med feilen. Pris med denne feilen er 49.900,-

UTVENDIG

  • Lakken fremstår som ok på avstand, men går man i detalj er det både steinsprut og påbegynt rust jevnt over bilen.
  • Hovedlyktene er tidvis full i dugg, dette kommer og går i forhold til klimaet (problem på disse bilene).
  • Felg med sommerhjul; Felgene er Ok. Dekkene må skiftes. (originale BMW felger) (Vises på bilde 1-14)
  • Felg med vinterhjul: Felgene er ikke pen, lakk flasser. Dekk er Ok. (orginale BMW felger) (Vises på bilde 15)
  • Kan også selges med tøffe Sparco Anniversary felger,  dette er kvalitetsfelger av ypperste klasse, dekkene som står på er gamle men ikke utslitt. (Vises på bilde 17 og 18)
  • Rutene: Frontrute er ny i 2023, resten av vinduene fremstår som Ok.
  • Deksler under bilen: Noen av dekslene under mangler/er skade på. Disse har jevnt og trutt blitt skadet på Vinter sesong med kjøring over brøytekanter etc.

INNVENDIG

  • Fremstår som hel og pen innvendig, deksel til drikke holder  (nærmest sjåfør) er ikke intakt (løst).
  • Teppe i bagasjerommet er flekkete.

MOTOR OG GIRKASSE

  • Motoren fungerer som den skal, det har ikke vært noen store feil med den i mitt eie.
  • Skiftet toppdeksel pakning for noen år siden.
  • Jevnlig bytte av olje og tidvis plugger.
  • Dette er siste generasjons sugemotor fra BMW som yter imponerende.
  • Jeg har ikke hatt noe feil med girkasse i mitt eie, det har heller ikke vært utført service på den.

FUNKSJONER OG DIV

  • Nøklene: 1 nøkkel medfølger
  • Nøkkelen virker ikke på trykk knapp, sentrallåsen må åpnes via nøkkel hull, alarmen aktiveres når man åpner og deaktiveres når man tar nøkkel inntil svitsen (Av og til fungerer trykk knappen, men kun i korte perioder. Jeg har ikke funnet ut hvor problemet ligger).
  • Vindusvisker bak har lett for å komme i ustand, for øyeblikket fungerer den (trenger jevnlig smøring på stempel som holder den låst til motor).
  • Det er ettermontert u.org sportsknapp på bilen (ikke i mitt eie), strammer ratt og girer raskere.
  • Ettermontert AUX inngang (ikke i mitt eie)

TING SOM ER GJORT I MITT EIE

Her er en liten liste over ting jeg har utbedret i mitt eie. Jeg har ikke noen god oversikt pr nå over når de forskjellige tingene ble gjort, men dette kan finnes ut av dersom det er viktig for kjøper.

  • Vannpumpe ble skiftet for ca. 2-3 år siden.
  • Elektrisk nett til bakluke ble skiftet når jeg overtok bilen (dette er en kjent feil på denne modellen, kjøper må påregne at dette kan oppstå på nytt).
  • Bære armer bak ble skiftet i starten av mitt eie.
  • Diverse slitedeler ved behov.
  • Nye bremser hele veien rundt 2022 (Ikke caliper).
  • BST systemet er montert 2 OM motstand for å lure vekk feilkode.

Man må påregne reparasjoner av både slitedeler og andre deler på en bil som nærmer seg 20år. Selger kommer ikke til å gi noen form for garanti ved salg. Selges som den er.

Dersom bilen er av interesse er det bare å ta kontakt, ønsker kun seriøse henvendelser.

Bilen kan overdras på kort varsel!

OPPLYSNINGER:

  • Førstegangsregistrert: 19.10.05
  • Sist EU-OK: 18.01.22
  • Sist EU-OK: 11.01.24
  • KM: ca.200.000
  • Helelektriske sportsseter
  • Luftfjæring bak
  • Hengerfeste
  • Xenonlys
  • Multi ratt
  • Tonede ruter (bakrute og bakdører)
  • Oppvarmede seter
  • Cruisekontroll
  • Bagasjeromstrekk

KONTAKT

Ønsker helst kontakt på telefon, da jeg kun leser Bimmers meldinger sporadiskt.

Telefon: +47 45216068 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...