Gå til innhold

e36 olje temp måler og anvisning på m3 instrument i 323ti compact


Danielssen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et instrument panel fra e36 m3 som står i min 323ti compact. M3 instrumentet har olje temperatur anvisning som jeg har lyst til å få fungerende. Jeg har en slik plate installert i oljefilter huset som har da både olje temp føler og olje trykk føleren installert, dette er fra en eller annen tidligere eier. Så det virker som tidligere eier har vært inne på tanket med å få instrumentet til å vise olje temp, men det har ikke blitt fullstendig gjort. Ettersom olje tempføleren er installert i plata på oljefilter huset men ikke koblet opp til m3 instrumentet.

Så jeg har kjøpt plugg til å koble på olje temp føleren, men jeg vet ikke hvordan jeg skal koble dette inn i et av de 3 pluggene som står i instrumentet.

Er dette noen som har gjort dette får, og vet hvordan dette skal gjøres og har diagrammer på hvilken pin dette skal kobles til osv. eller andre erfaringer og tips til hvordan denne jobben skal gjøres?

 

Jeg har ikke klart å finne noen konkrete guider på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fann ikkje skjema, men ut i frå det eg greidde å lese meg fram til så brukast oljetemperatursensoren orginalt av motorstyreenheten til meir presis regulering av VANOS. Derfor vil eg tru at overføring av oljetemperaturen skjer digitalt mellom motorstyring og instrumentpanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...