Gå til innhold

Akutt høyt forbruk

AndersJH
 Share

Anbefalte innlegg

‘13 BMW X5 30D N57 - nylig vært inne på Bavariaverksted og byttet glødeplugger, relé og strømkabel til relé. 
Siden de måtte ta av innsugsmanifolden, tok jeg med denne hjem for å fjerne sot o.l. Jeg demonterte eksoskjøleren, gasspjeldet og swirl flaps-motoren underveis, og monterte alt tilbake med nye pakninger/o-ringer. Swirl flapsene beveget seg når jeg presser et flat skrujern inn i "splinten" på siden av motoren, så akslingen på swirl flapsene og motoren henger korrekt sammen. 

Da jeg fikk tilbake bilen, har dieselforbruket omtrent doblet seg. Bilen virker slapp, og jeg skal såvidt borti gasspedalen før forbruksnålen legger seg på maks. Jeg har ingen feilkoder, og har kjørt air mass flow og EGR-testplan i Ista, og alt ser ut til å virke normalt. 
Kjølevæsketemperaturen ligger på 89-92, og luft- og dieselfilter ble byttet for 6000 km siden. 

Verkstedet finner heller ikke noe som kan ha vært galt under montering. De slet med å få start da bilen var ferdig, og jeg vet ikke hva som gjorde at de fikk start igjen, annet enn at de luftet diesel systemet. 

Noen som har forslag til hvor jeg skal fortsette feilsøkingen?

Har lite lyst å levere bilen tilbake på verkstedet for videre felsøking, om det viser seg at det ikke er en reklamasjonsjobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...