Gå til innhold

M54B30 spørsmål (olje, MAF/MAP, DISA...)


chiller
 Share

Anbefalte innlegg

Gikk på en smell og kjøpte meg en e87 med en 3 liters M54 i.

1) Disse er vel notoriske for å bruke olje, og denne er ikke et unntak. Hvilken olje bruker folk med hell?
Ser at biltema har en 5w-40 som er BMW LL-04 ratet som kanskje burde fungere greit og er billig. Har noen dårlig erfaring med den?

2) Selger mente at hans planer for bilen før han byttet prosjekt var å fjerne DISA og bygge om til å bruke MAP-sensor i stede for MAF.

Da denne bilen bare skal brukes til å sladde med så er jeg enig i at DISA bare er å fjerne. Ligger jeg under 3500 RPM så har jeg gjort noe feil. Er det noen grunn til å beholde? Kanskje kjøpe et rebuild kit eventuelt.

Men har noen erfaring med å bygge om fra MAF til MAP på en ikke turbolada bil? dette vil medføre at man må tune bilen til å bruke en annen sensor. Hva er fordelene/ulempene?

3) Bilen er en 116i orginalt og turtelleren er ikke fungerende nå. Er det noen som vet hva som skal til for å få den til å fungere? Jeg kan få ut RPM fra ecuen via canbus, men klarer jeg å mate den inn i orginaldashen på noen måte?

Endret av chiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gikk (mer bokstavlig) på en ny smell. Bilen funka bra men døde plutselig på isbanen.

No description available.

 

Tror ikke noe kan ha slått opp der nedenifra så tipper det er innenifra.

Det var et par liter vann i olja, så tror litt mer har skjedd. Noen som vil spekulere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...