Gå til innhold

Ingen kommunikasjon med DDE, varsel på EKPS.


waage
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har eit problem med min 318D N47D20C, det som har oppstått er at den har ingen kommunikasjon til DDE, får feil melding på EKPS. Jeg kjørte vanlig ene dagen så når jeg skulle starte den om morningen så ville den såklart ikke starte. Jeg skulle da prøve å finne ut problemet (kompis sjekket med Carly og fekk dei feilmeldingene opp) Og så var det ikke masse meir jobbing på bilen den dagen. Så blei jeg sjuk i 2 uker og kunne ikke sjekke den ut eller jobbe så den sto stille. Da jeg skulle komme tilbake så fikk jeg steering wheel lock blant annet og hele bilen oppførte seg rar. (vindusviskere går, kupe vifta går, osv osv.) etter det har vi testet med skikkelig OBD leser og då va da jeg fikk vite jeg ikke har kontakt til DDE/ECU. pumpa går og bråke, kvining. bilen prøver å starte men ingenting skjer, ingen diesel lukt eller noe. vi har og sjekket DDE på filer og den er fin, vi får 12 kontakt på pin 7 men ikke 5, noe hjelp?

OBS! Unnskyld vist det var vanskeligt å forstå (jeg er langt fra en mekaniker og kan lite om biler, men litt.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk for hjelpen! (Not)

Men for den personen som får det samme problemet, her er svaret:

Bak ved batteriet er den ein kabel som går i ein gjennomføring inn til batterirommet og opp på den skinna som er over batteriet som er koplet på positiv +, sjekk at den kabelen både i batterirommet og utenfor på gjennomføringen er heil og ikke skadet eller korrodert.  Det var min. Det er en kabel som går fram til starteren om jeg ikke tar feil, så lykke til! Var ikke gøy å finne men, å fikse var heller ikke så "vanskeligt". Vi bare skøytet kabelen gjennom og rett på batteriet, altså uten koplingspunktet på gjennomføringen. Og tettet gjennomføringen. ganske "diy" men funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...