Gå til innhold

Motor fusker og dør ut


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har et problem med en BMW e60 525d 2009. 

Var ute og kjørte da jeg fikk opp varsel DTC failure. Kort tid etter kom varsel engine fault. Motor startet og fuske og døde ut. Null respons på gasspedalen. Bilen startet igjen, men dør ut kort tid etter. 

Virker til å oppføre seg normalt på kald motor, men alt av feil kommer så fort den blir varm. 

Noen som vet hva det kan være? Dieselfilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bilfanatikeren skrev:

Hei! Har et problem med en BMW e60 525d 2009. 

Var ute og kjørte da jeg fikk opp varsel DTC failure. Kort tid etter kom varsel engine fault. Motor startet og fuske og døde ut. Null respons på gasspedalen. Bilen startet igjen, men dør ut kort tid etter. 

Virker til å oppføre seg normalt på kald motor, men alt av feil kommer så fort den blir varm. 

Noen som vet hva det kan være? Dieselfilter?

Dieselfilteret pleier ikke gi de symptomene du opplever, da ville bilen gått normalt på tomgang men motorkraft blir sterkt redusert. 
(iforhold til at du plutselig fikk dette problemet)

 

gjør som larssoyl skrev, begynn med å lese ut feilkoder og parametere på sensorer/komponenter.

en defekt temp sensor f.eks vill ha slike symptomer, motor går greit når den er kald, men når varm blir blandings forhold for feit

hadde du kun hatt problem med ingen respons på gass pedal( uten motorfusk) ville jeg foreslått defekt gasspedal eller gass spjeld. Begge disse komponentene samarbeider med traction control systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Bilfanatikeren skrev:

Var et stykke hjemmefra, men ble til å låne en bil for å hente utstyr å feilsøke med. Nytt gass spjeld montert og bilen går nå feilfritt. 

Bra du fikk orden på problemet👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...