Gå til innhold

BMW X5 2011 3.0D M57 nødmodus

bruker5959
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har en E70 X5 med 3.0D M57 motoren. Dette er en 2011 modell. 

Fikk for en stund tilbake feil på dpf, da ble det kjørt en dpf delete + egr delete. Dette med en skikkelig aktør. 

Men da fikk jeg problemer med at bilen startet å gå i nødmodus. Fikk ingen motorlampe eller feilkode inne i bilen, men leste disse av feilkodene med iCarsoft:

3F35 - DDE: Charge Air tube monitoring at idle fault does not trigger a driver information at the moment .

3F25 - DDE: Charge Air tube monitoring does not trigger a driver information at the moment. 

Så har vært med ett bilverksted, her fikk jeg anbefalt å bytte ut turbotrykk sensor og luft temp sensor, som har blitt gjort med orginale bmw sensorer. 

Så ble det også anbefalt å bytte ut den slangen/røret som går inn på egr ventil med pakning, som også er gjort. 

Selve nødmodusen gjør at jeg kan kjøre bilen i 80kmt ca, drar utrolig dårlig i motbakke. Og nødmodusen skjer oftest med jevnt pådrag i motbakke, om en slipper gassen i nedoverbakke eller at bilen går på tomgang løser problemet seg og bilen går som normalt. 

Noen forslag?

Endret av bruker5959
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt feil frem det her, men kort sagt, feilen kom også før endring av programvaren på ecu. 

Kom også på at jeg fikk anbefalt å bytte oljepåfyllingslokket, noe som også er gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...