bruker5959 Skrevet Juni 5 Share Skrevet Juni 5 (endret) Hei. Har en E70 X5 med 3.0D M57 motoren. Dette er en 2011 modell. Fikk for en stund tilbake feil på dpf, da ble det kjørt en dpf delete + egr delete. Dette med en skikkelig aktør. Men da fikk jeg problemer med at bilen startet å gå i nødmodus. Fikk ingen motorlampe eller feilkode inne i bilen, men leste disse av feilkodene med iCarsoft: 3F35 - DDE: Charge Air tube monitoring at idle fault does not trigger a driver information at the moment . 3F25 - DDE: Charge Air tube monitoring does not trigger a driver information at the moment. Så har vært med ett bilverksted, her fikk jeg anbefalt å bytte ut turbotrykk sensor og luft temp sensor, som har blitt gjort med orginale bmw sensorer. Så ble det også anbefalt å bytte ut den slangen/røret som går inn på egr ventil med pakning, som også er gjort. Selve nødmodusen gjør at jeg kan kjøre bilen i 80kmt ca, drar utrolig dårlig i motbakke. Og nødmodusen skjer oftest med jevnt pådrag i motbakke, om en slipper gassen i nedoverbakke eller at bilen går på tomgang løser problemet seg og bilen går som normalt. Noen forslag? Endret Juni 5 av bruker5959 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Juni 5 Share Skrevet Juni 5 Du sier dette skjedde etter programvare ble endret på ECU. Da ville jeg ha lastet inn original programvare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruker5959 Skrevet Juni 5 Forfatter Share Skrevet Juni 5 Kom litt feil frem det her, men kort sagt, feilen kom også før endring av programvaren på ecu. Kom også på at jeg fikk anbefalt å bytte oljepåfyllingslokket, noe som også er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå