HartgeE70 Skrevet Juni 2 Skrevet Juni 2 Har en bmw e70 3.0d 08 mod med m57n2 motor. Har tenkt å prøve og lære meg så mye som mulig av ecu, coding, remap , tuning etc. Trenger da en liste over alt jeg behøver av kabler/software etc. Noen som kan hjelpe meg med den listen? Jeg har en kabel : K DCAN K+CAN FTDI Chip. Trenger jeg Kess v2 V5.017 ? Holder det med ISTA + D og P samt Tool 32 ? Burde man ha INPA? annet?
LP760 Skrevet Juni 3 Skrevet Juni 3 (endret) Tenker dette er et greit utgangspunkt. Start med ISTA+ og INPA – Forstå systemarkitekturen og feilkoder. Lær deg NCS Expert & Tool32 – For grunnleggende og avansert koding. Koble til KESS V2, les ECU og lag backup – Før du gjør noe med filen. Bruk WinOLS (eller ECM Titanium) til å analysere filen – Her begynner ECU-tuning. Lag checksum og skriv tilbake filen – Med riktig verktøy og verifiser. Vil jo råde deg til å ha en testbil før man er helt trygg på hva man driver med her. Kan virkelig gå skikkelig dritt om man ror mye i grøten. Endret Juni 3 av LP760
HartgeE70 Skrevet Juni 3 Forfatter Skrevet Juni 3 1 time siden, LP760 skrev: Tenker dette er et greit utgangspunkt. Start med ISTA+ og INPA – Forstå systemarkitekturen og feilkoder. Lær deg NCS Expert & Tool32 – For grunnleggende og avansert koding. Koble til KESS V2, les ECU og lag backup – Før du gjør noe med filen. Bruk WinOLS (eller ECM Titanium) til å analysere filen – Her begynner ECU-tuning. Lag checksum og skriv tilbake filen – Med riktig verktøy og verifiser. Vil jo råde deg til å ha en testbil før man er helt trygg på hva man driver med her. Kan virkelig gå skikkelig dritt om man ror mye i grøten. Hjertelig takk. 👍 Helt enig. Man kan virkelig fucke opp hele bilen. Men har jeg forstått det riktig, at man kan remape ecu standar fil til bilen, så er det meste i orden, om det går galt ?
LP760 Skrevet Juni 3 Skrevet Juni 3 5 hours ago, HartgeE70 said: Hjertelig takk. 👍 Helt enig. Man kan virkelig fucke opp hele bilen. Men har jeg forstått det riktig, at man kan remape ecu standar fil til bilen, så er det meste i orden, om det går galt ? Jepp, men igjen. Gjør dette på en test først, så har du verifisert at dette går bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå