Sebastian Jonassen Skrevet Lørdag kl. 17:43 Skrevet Lørdag kl. 17:43 (endret) Hei. Har ikke fått muligheten til å kikke under bilen enda, sjekke gir og diff olja osv. Pga det vet jeg heller ikke hvilken 6-speed girkasse jeg har.🙌 Jeg har lagt merke til at ulelyden/whine har blitt verre og verre når jeg kjører fra a-b. Lyden høres ut som den kommer fra diffen bake. Men lyd kan jo forplante seg… Lyden kommer under akselerasjon samt at den er der når bilen triller i nedoverbakke i gir. Så fort jeg gir litt gass forsvinner lyden. Hvis jeg trår inn clutchen eller setter den i nøytral mens den triller, forsvinner lyden helt. 4,5 og 6 gir har lyden. Har ikke lagt merke til lyden i lavere gir. Jeg tenker jo med en gang at det er noe slit innvendig i girkassa. Noe sånt som slitte lager i gir kassettene? Fant denne videoen av en M5 med lignende lyd. Men det er en M5 ikke en 520d😂 ScreenRecording_10-25-2025 4-04-46 PM_1.mov Under er en video av lyden. Er ellers litt bråk i videoen men ulelyden høres godt i motsetning til støyen i videoen. E60Ulelyd.mov Endret Søndag kl. 19:53 av Sebastian Jonassen Lastet opp video av lyden min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå