Espenss94 Skrevet Desember 8 Skrevet Desember 8 Noen som har vært borti feilkoden her? 180001. Har opplevd at det er litt "lag" ved kaldstart, nettopp tatt olje, filter og pluggbytte. Kan legge til at før dette så brukte jeg carb cleaner så jeg misstenker egt at det har løsnet karbon og skit som har satt seg fast i katalysatoren. Det med lag er også noe jeg til dels har opplevd før, men ikke slik som nå, om motoren er driftsvarm så merker jeg ikkenoe forskjell, men motorlampa er jo på i dashen. I tillegg om jeg slipper opp gasspedal når motor er kald og setter den i fri så kan den få en typisk drop på turtall så den jojoer seg mellom 500 til 1300 før den stabiliserer seg på 700, noe som egt er litt typisk vanos, så har ikke tenkt så mye mer over det. Men kan alt det her ha noe med at bare katalysatoren er tett eller gammel og rett og slett synger på siste verset? Det er mye småkjøring og bykjøring riktignok med bilen forsåvidt så det kan jeg jo skjønne at kan skje. En annen ting er at det ryker jo litt mer røyk som også er normalt ved kaldere klima, og den har lenge brukt litt olje. Byttet røret før turboen ifbm carb cleaner og da fant jeg et tynt oljelag i innsugsrøret på turboen så jeg har jo også tenkt at det kan være pakninga på veivhusventilasjonen som er gåen.. Nylig byttet olje, filter og plugger i tillegg. Herregud man kan jo google seg i hjel av alle symptomer omg muligheter, men er det noen som har vært borti det her? TLDR; Feilkoden tilsier at lambda avgir feil verdier. Nylig utført oljeskift m/filter, plugger, ladeluftslange m/tilhørende rør. Observert tynt oljelag i innsugsrør på turbo. Mulig tett katalysator pga carb cleaner, pakning på ccv, eller kan det være andre ting? Ujevt tomgang og opplever "lag" ved gasspådrag alt ved kald motor, oppleves ellers ok når driftsvarm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå