Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

har en 2001 520d e39, denne har gått ganske fint helt til den ikke gjorde det lengre, den har startet fint, gådd seg varm men stoppet etterhvert, men så fikk jeg den nylig igjennom eu, den gikk fint en liten stund etter å ha luftet systemet, men så begykte den å fuske, hakker når man kjører helt til den stopper, startet rimelig fort igjen men stopper etter kort distanse og spnt fortsatt den.

nå skulle jeg bytte veivaksel sensor, startet ikke i det hele tatt, byttet tilbake til orginal, ingen start, fødepumpe i tank er rimelig ny og.

har og samtidig byttet diselfiltret og her kommer det jeg tror er problemet, dere som har samme bil blir litt lettere å se for seg.

når du får diselen fra tabk til filter, så går det en blank slange ned til høytrykkspumpa og en kommer i retur, der var det mere luft enn diesel, så kobbler jeg ifra den returslangen som går til denne delen som ligger på bilde, slik at jeg kunne se om luften kommer før eller etter den på bilde, men det kom fortsatt luft, og det rant diesel ut av denne delen på bilde, skal ikke det være en slags ventil og ikke renne diesel fra den, og hvor er det jeg burde sjekke for luft, denne bilen har stått i ro i 3 år og er veldig gira på å få den fikset til sommeren så håper noen kan komme med råd, takk på forhånd

(er foresten den nederste slangen på det stykket jeg fjernet for å sjekke, det er det jeg fant ut var retur)

IMG_6836.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...