Gå til innhold

1994 740ia e38. Girindikator i cluster forsvinner og girkassen går i nødprogram.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvis bilen har stått urørt en stund å jeg slår på tenning eller starter den, så lyser P i instrument cluster sterkere enn de andre bokstavene/tallene for å indikere at den står i park. Om jeg tar spaken gjennom girene så følger lyset den bokstaven/tallet lyser opp sterkere alt etter hvor jeg flytter den slik det skal. Men etter alt fra fem til ti minutter etter at tenning er slått på eller den er startet så hører jeg noe i boksen fremme som "klikker" et par tre ganger å så "dimmer" den bokstaven/tallet som viser hvordan gir den står i ned til samme lysstyrke som de andre, samtidig kommer det melding om at girkassen er i nødmodus. Det går som regel ikke å starte bilen heller da (ingen krank/kinning).

Om jeg slår av tenning en liten stund for så å slå den på igjen, så lyser den opp igjen å alt fungerer, men forsvinner mye fortere enn hvis bilen har stått en stund. Har åpnet girposisjonsbryteren som sitter på girkassen å rengjort den. Har også byttet bakstykket til tenningslåsen fra en annen BMW, men samme feil. Har også byttet alle releer som sitter i boksen til hjernene foran med orginale fra BMW, da begge releene til viskerne og abs releet var irret. 

Har også åpnet både girkassehjernen og motorhjernen, men ingen irr eller fukt. Sjekket og rengjort alle koblingspunkter i dørken under passajersetet. 

Har tatt diagnose med INPA å ingen feilkoder på girkasse, men på motor kommer det opp "210 CAN getriebebotschaft" av og til. Får dessverre ikke kontakt med andre moduler da jeg har K+ d-can kabel som ikke støtter såpass gammel BMW.

Noen som har hatt lignende problem eller har en formening om hvordan jeg burde feilsøke videre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...