Gå til innhold

Larsen12134

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW E91 N47 2008

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Larsen12134's Achievements

  1. Har en ødelagt delemotor jeg har tatt deler fra og testet. Så har egentlig ikke kostet noe som helst😅 Hvis ikke hadde det blitt dyrt ja. Men takk for svar, da bytter jeg noxen og kommer med oppdatering👍
  2. Nei, tror ikke det er NOX, men vet for lite om hvor avhengig disse motorene er av noxen. Jeg har en blanding av index 7 og 11 injektorer. Og kan man evt skjekke modus med ISTA? Og hvordan?
  3. Hei, Jeg har nylig kjøpt meg en BMW 1-serie hvor jeg har fikset opp motor selv. Dette er en BMW 1-serie N43B20A 118i. Og etter at motor alt var på plass, startet den fint også videre, men her er casen: Motor går OK- på tomgang, kanskje en liten misfire her og der om man kjenner skikkelig etter. Men når motor blir varm, så begynner motor og hoste og etterhvert så vil den også kvele seg selv. Innimellom, så klarer den å hente seg inn igjen og da vil den gå OK- på tomgang igjen, før jeg evt drar på litt, hvor den da går bra! Men om jeg lar den gå ned til tomgang igjen så begynner den med hostinga og ofte at den kveler seg selv. Motor vil også misfire mere på varm motor, men ved gasspådrag så virker den bra, bortsett fra at innimellom så kan den henge litt, ikke mye. ENSESTE feilkode er Nox sensor, heating. Og det som er gjort da er å plugge ut NOXen for å se om det gjør noe forskjell, men ingenting. Og tviler på at NOX senoren alene kan forårsake dette. TING SOM ER TESTET: Injektorer, alt er byttet og testet og funker fint, har brukt ISTA for å ta smooth running control, og da er alle verdier fine med +- 50, men de går dårligere når motor begyner å hoste, som forventet. Så kan utelukke injektorer. Coils er good, spenninga er testet samt at de er byttet. Tennpluggene er helt nye, og ser fine ut. Vanosene er byttet. Og timingen er bra! Veivakselsensor er byttet, ikke den. Kamakselsensorer er byttet, ikke de. MAF er byttet og testet MAP er byttet og testet Kompresjonen ligger på rundt 15 bar på alle sylinderne. Ledningsnett er gått over Railpressure senor er byttet, har riktig målinger også! Høytrykkspumpe er byttet. Gassspjeld er byttet Ventildeksel byttet! Her trenger jeg rett og slett hjelp. Har du noe som helst, så hjelper det i masse hvis! JEG ER STUCK!
×
×
  • Opprett ny...