Gå til innhold

Espen M3

Medlem
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Molde

Espen M3's Achievements

  1. En veldig "clen" og pen bil. Men med tanke på at den mangler klima/aircondition, så synest jeg ikke den er så veldig billig. Men som sagt, den ser pen ut
  2. Du mener sikkert diffbrems. Men anyway. Eneste E30èr og E36èr som er levert standard med diffbrems er M3. ellers var det ekstrautstyr. Og det er svært få 318iS som har det. Både av E30 og E36. Men slikt er jo mulig å ettermontere selvfølgelig
  3. selvsagt anbefaler de noe de selger.. Skulle bare mangle Men er rimelig sikker på at de fleste av disse forhandlerne aldri har prøvd akkurat det settet du spør om!
  4. Nei det er jo mye å spare på når føleren koster en 70-80 Kr. Jeg for min del synest det er veldig greit å få beskjed litt i forkant om klossene holder på å ta kveld.. Og så liker jeg at ting virker!
  5. Har du sett på www.sandtler.de ? Har kjøpt noen sett derifra. De er dyktige med eksport og har greie priser. Sist kjøpte H&R coilover kom på knappe 9K med frakt og norsk mva...
  6. Kanskje det samme som skjedde med meg. Ledningen hadde løsnet fra festet sitt og lå og gnisset mot felgkanten. Først ble det dårlig kontakt med varslingslys av/på, deretter ble det selvfølgelig konstant lys!
  7. Jadå, ein E30 går jo mykje bedre, men den virke so simpel... Men det er smak og behag absolutt!!! E30 simpel?? Humm, kan du utdype litt den påstanden?
  8. Jeg har skilter på bilen 6Mnd i året og da følgelig kaskoforsikring samme periode. Når vinteren kommer leverer jeg inn skiltene og endrer forsikringsstatus til brann/tyveri uten kjørelengde. Altså, skal man ikke ha kasko eller ansvar så må man levere inn skiltene. Men det koster ingenting å sette på skiltene igjen så lenge bilen registreres på samme eier som da den ble avskiltet. BTW: Jeg betaler 1.200 for de 6Mnd med brann/tyveri. Greit å ha om en gærning skulle finne på å bruke garasjen som gigantisk pølsegrill.
  9. Jeg har merket meg at volvoeiere er ekstreme på dette punktet. Nesten som de prøver å konvertere høyredøra til venstredør av og til!
  10. Med tanke på at det er det det er, altså en 1.9 liters firer så synest jeg E46 318i er en frisk bil å kjøre. Har dog aldri prøvd den med mer enn 3 personer i bilen. men har til gode å kjøre en bil med tilnærmet likt hk/vekt fordeling som føles friskere. Og jeg har kjørt en god del forskjellige biler med 1.8-2.0 liters biler!
  11. På Rudskogen ifjor traff jeg en som samme år hadde kjøpt seg sin første E30 M3. Han var 437 år gammel. Så det er ikke for sent enda Henrik
  12. Peugeot 505 er faktisk en utrolig bra vinterbil. De to jeg har prøvd hadde diffbrems, og det hjelper noe utrolig!! Det er dessuten sykt gode slæddebiler. Men sånn totalt sett så er det jo en skikkelig skrotbil
  13. Hehe, det la jeg merke til og. han har fått mer og mer effekt jo mer dilldall han har montert. 20Hk på chip, 10-20Hk på å planslipe topp... Yeah right
  14. Hørtes ut som noe Frederick kunne ha sagt Forøvrig så er jeg selvfølgelig enig. Balansen i E30 M3 bare MÅ oppleves. Spesielt etter å ha kjørt bilen min på acr skjønte jeg virkelig hvor bra den var. Da jeg fikk sitte på noen runder i en gnager med omtrentlig samme vekt/hk fordeling skjønte jeg det enda bedre! Når en amatør som meg kan la rompa vifte gjennom sving i 140-150Km/t og hente den inn igjen uten nevneverdige problemer, da er det bra da!! Enda bedre blir det når jeg lærer meg å ikke få rompa til å vifte
  15. Nei, det har jeg ikke. Men poenget mitt er jo hvor mye bedre er S14 på bane kontra S50? Det er ikke uten grunn at jeg skrev: For min del mener jeg at S50en bør være bedre på slettene kraftmessig, men se første setningen av mitt sitat her. ER S14 såå mye lettere og bedre vektfordelt i bilen enn S50en, at ALLE (jeg snakker ikke om de som har hundrevis av timer på en bane) vil si at S14 er best? Hvis ja, så gir jeg meg med en gang - da jeg ikke har den baneerfaringen. Jeg er som sagt mekaniker, ikke sjåfør. En E30 M3 med S50 er raskere rundt 98% av banene i verden enn en med en nogenlunde original S14. Men poenget mitt er at som privatmann (driver verken aktivt inne motorsport som sjåfør eller medlem av et team) så er en original E30 M3 med den originale S14 den ultimate bilen for meg. Har man først lært seg å kjøre den så gjør motoren bilen kraftig nok for de fleste.. Men ok, karbonboks er på ønskelista mi for litt mer krutt og grom lyd. Men det kommer først når jeg virkelig føler at jeg kjenner bilen. For jeg unders over hvor mange E30 eiere som virkelig greier å bruke alt av potensial de har i bilen sin. Det er nok ikke mange!
×
×
  • Opprett ny...