Hei!
Jeg har hatt min 2017 118i en måneds tid nå og må si jeg er meget fornøyd med min. Vanskelig å si noe om holdbarheten da min kun har gått 33 000 km, men jeg synes den holder generell BMW-kvalitet. Noe hardplast er det her og der, men når man setter seg inn får man akkurat samme kvalitetsfølelse som man gjør i andre BMW. Av utstyr har jeg stor navi, cruise, alcantara, mellomstore stereo, LED, utvidet instrument, parkeringssensor foran og bak, krok og lyspakke. Sjekk gjerne om interesante biler har parkeringssensor foran, ser de fleste har bak men mangler foran (da skal de ha en ekstra knapp ved siden av girspaken).
Min har M-sport og sportsunderstell, og som det skrives over så er den stiv men jeg synes ikke det noe plagsomt. Kommer vel an på hva man er vant med (gikk fra 2004 E-46 320i Touring med sportsunderstell, ikke M-sport). Synes det er mer "plagsomt" med støyen som run-flat dekkene avgir. De blir nok byttet ut med vanlige dekk når mine er slitt nok. Det går fint på vanlig asfalt, men det høres når det når asfalten blir grov (gjelder vel generelt med run-flat og er jo også naturlig pga stivere vegger).
Jeg vil absolutt anbefale deg å finne en med stor navi, synes den faktisk ser litt "kjip" ut med den lille navi og det er som regel også lite display i bunn av instrumentpanelet. 2016-modellen du linker til er jo betydelig bedre utstyrt enn 2017-modellen, så ta høyde for det. Generelt ville jeg gått for en så ny bil som mulig pga garanti.
Dersom du ikke må ha diesel, kan jeg også anbefale 118i (B38-motoren). Jeg synes den føles overraskende kvikk og har helt fint drag fra bunn av til hverdagskjøring. Min har automat og jeg synes den er helt nydelig.
Det kom vel enda en oppgradering på interiør og instrumenter på 2018-modellen.
Vil tro det er endel å gå på når det gjelder pris på disse bilene.