Gå til innhold

Lien

Medlem
  • Innholdsteller

    3843
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    kristian.lien87@gmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Interesser:
    Raufoss

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Lien's Achievements

  1. Jfr. annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27502064
  2. Da åpner jeg opp igjen denne tråden siden jeg fortsatt ikke har funnet feilen. Jeg har null moment helt opp til nesten 3000rpm. Dette er hva som er gjort fra før: - Vasket EGR-ventil - Sjekket slanger før og etter turbo helt frem til innsug. Kjentes ut som at alle satt som de skulle. - Sjekket vakuumslanger. Alle som går til/fra VTG-ventil sitter som de skal, og gir riktig mengde vakuum. - Skiftet oljefilter. - Skiftet glødeplugger. - Matepumpen ser ut til å fungere som den skal for den pumper diesel frem til filteret som bare det (tok av slangen og satte på tenninga) - Skiftet luftmassemåler. - Sjekket turbo for slakk og at den går lett rundt. Alt virker OK! - Skiftet reguleringsventil for turbo og EGR ventil (helt like ventiler). Nå har jeg bestilt trykkføleren som sitter bak på innsuget helt inn mot torpedoveggen. Var mye dritt på denne og i følge ETK heter denne: "Fuel injection system pressure sensor" noe som kan peke mot feilkoden jeg får på diagnose: "Charge pressure sensor". Hva tror dere? I følge GS solgte de ganske mange av disse i 2009 så han trodde dette kunne være problemet. Det er i hvertfall åpenbart at motoren går i nødprogram slik du sa 540ess. Dette pga. at det ikke var noe forskjell da jeg byttet ut reguleringsventilene før turbo og før EGR ventil med en ny. Åpenbart er det signalet inn på reguleringsventilen som sier at den ikke skal slippe vakuum til turboen. Ergo nødprogram, Spørsmålet er hva som trigger dette nødprogrammet.......
  3. Motoren har også endret karakteristikk den siste dagen. Nå kjennes det noen ganger ut som den går dieseltom da den holder igjen et par sekund før den går som vanlig igjen. Kan det være så enkelt som dieselfilteret?
  4. Jeg åpnet EGR ventilen i går og det var masse dritt inni der. Fikk vasket den men det bedret ikke problemet, selv om stempelet går noe lettere enn før. Jeg kan ikke huske å ha sett en trykkføler ved EGR ventilen (sitter den under?) men er mulig jeg som er blind. Hvor sitter denne trykkføleren på turboen da?
  5. Har kjørt diagnose og funnet følgende feilkoder på DME/DDE enheten: 08 not defined 52 engine ventilator actuation 65 charge pressure regulation 36 charge pressure sensor Noen som har sett lignende før eller har noe formening om hva jeg skal gjøre for å bli kvitt feilen?
  6. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Ved pådrag kjennes det ut som at jeg ikke får turbotrykk (den høres fin ut), men samtidig går den greit ved høyt turtall. I tillegg kjennes det ut som at bilen småfusker ved rolig kjøring, og når jeg står i fri og gir gass "holder motoren igjen" slik at det tar lang tid å få opp turtallet. Samtidig som dette putrer det i eksosen og det kommer masse røyk (Lukter som uforbrent diesel). Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Har prøvd å søke litt rundt men finner ikke noen konkrete ting jeg kan begynne med. Det virker nesten som at den får for mye diesel fra 2000-3500 omdreininger, for den går helt fint på tomgang. Er samtidig litt vanskelig å starte når det er kaldere enn -15 men dette er mest sannsynlig glødepluggene.
  7. Haha, det er bra det er flere som har problemer Det har i hvertfall ordna seg for da jeg sto opp i dag tidlig var det -8 og da spratt dørene opp som om ingenting hadde skjedd
  8. Okei, da avventer jeg og ser til det blir varmere i været. Er jo klin umulig å få tatt av dørtrekket når døra er igjen.. Får kanskje prøve gi den kupevarmer rett mot dørtrekket noen timer, kanskje det hjelper. Vet du om det er to mekanismer for innendørs/utendørs åpning? For hvis det er det så skal det jo noe til for at begge ryker samtidig, noe som kanskje kan gi meg håp om å få den opp igjen fra en av sidene hvertfall.. hehe..
  9. Da har det runda -20 på Raufoss og resultatet er at bakdøra mi fryste igjen slik at den ikke gikk i lås. Jeg fant da ut at hvis jeg låser dørene så holder låsen den slik at den hvertfall ikke detter ut og knerter samtlige fotgjengere men da bilen ble fikk jeg den igjen helt, men jeg får den nå ikke opp igjen! Noen som har en god løsning? Får ikke åpnet den verken innenfra eller utenfra men jeg får låst / åpnet låsen igjen, men jeg får ikke døra til å åpnes. det kjennes heller ikke ut som at det er noen motstand i interiørhåndtaket så tenker at noe kan ha røket inni der? Noen som har tips? Trodde det var to mekanismer på henholdsvis innendørs håndtak og utendørs håndtak jeg. sannsynligheten for at begge to har bitt ødelagt samtidig er vel heller liten?
  10. Da er bilen satt inn for vinteren sammen med sine brødre; en 3.0CSi og en E24 635csi..
  11. Da er vinterbilen til salgs http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18796097
  12. Nå kommer vinterbilen for salg Her er annonsen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18796097
  13. Gratulerer! Synd du ikke fikk start på den på treffet i helgen... Har du funnet ut noe mer?
  14. Lien

    '

    Ser det billig ut med tre? Hva er dyrest: ekte teak tre eller billig plastikk vørkje?
  15. Naitsirk: Var ikke meningen å være det heller.. Ødelegge klassiske biler slik.. Skaff deg en M30 og turbokonverter - ikke ødelegg en fullgod 745i. Ninnive: Nei
×
×
  • Opprett ny...