-
Innholdsteller
1781 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
MSN
hanemagne@hotmail.com
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Molde
-
Kjøretøy
XC-70. Passat 4Motion
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
mhane's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei Har ryddet i garasjen. Delene passer til bla. E39 og E38. Sjekk delenr. 1 stk abs sensor, ny i orginalembalasje fra KOED. Delenr 34526756374 GS pris 1318 1 stk slitasjevarsler bak, Har vært montert men ikke slitt. Delenr 34351182065 GS pris 237 3 stk emblem for felg, ny i orginalembalasje fra BMW Group. Delenr 36136783536 1 stk pakning for oljefilter med kobberring (ikke kobber farget )' Selges samlet for 500 pluss frakt. Ring 93086739 MOLDE
-
Hadde vann som beskrevet pga tett drenering nedre kant frontrute/under vindusviskerene, men det var annet bilmerke. Uansett verdt å sjekke. Vannet demmet seg opp og rant inn i kupe ved passasjer fotbrønn, rant videre bakover pga jeg stort sett parkerte med bilen hellende den veien. Vannet holdt seg på høyre side pga tunnelen for akselen.
-
Ser nå hva som har skapt forvirring. Saken omhandles i to forskrifter; FOR 1994-10-04 Kjøretøyforskriften FOR 1990-01-25-92 Forskrift om bruk av kjøretøy. Det er sistnevnte jeg har referert til angående krav til "hjul".
-
Her er en som faktisk har fått bot for hengerkjøring!
emne svarte i mhane sin RaymondJ i Annet BMW og motorprat
Kjøreskolen jeg brukte stilte også krav om 1 time med kjørelærer før de var villige til å låne ut bilen til oppkjøringen. Mener det hele kom på 3600 kroner, men det er såpass lenge siden at jeg ikke er sikker på prisen. -
Her er en som faktisk har fått bot for hengerkjøring!
emne svarte i mhane sin RaymondJ i Annet BMW og motorprat
Uansett bare en økonomisk kostnad, har ikke hørt om noen som har strøket enda. Bare å beregne større luker i rundkjøringer etc. Jeg fikk bemerkning om at jeg burde ha stoppet for en fotgjengerovergang enda de 3-4 ungene var langt unna overgangen. De kunne visstnok ikke skjønne at det kom en henger bak og løpe ut i fotgjengerovergangen etter jeg hadde passert med bilen og bli truffet av hengeren. Mener det blir litt vel mye kanskje/hvis, de kunne jo like godt gå forbi videre på fortauet uten å ville krysse. Skal man stoppe for å vente å finne ut om noen har tenkt seg over eller ikke blir det nok mye fløyting bak. Ellers mener jeg det er alt for lite rygging med henger på oppkjøringen, bare litt på plassen før oppkjøring og de sørger for at du kjører en plass du må rygge for å komme deg ut igjen under selve kjøreturen. Det er jo tross alt rygging med henger som er gøy. -
Her er en som faktisk har fått bot for hengerkjøring!
emne svarte i mhane sin RaymondJ i Annet BMW og motorprat
Det fulle ansvar lå også hos passasjeren da han var eier av bilen! Han hadde lånt ut bilen til en uten gyldig sertifikat, noe som er strengt ulovlig. Dette er noe en bør være obs på ved salg av bil der kjøper vil prøvekjøre bilen, ender det i kollisjon og det viser seg at han ikke hadde sertifikat så går heller ikke du fri. Dette er andre historien jeg hører på relativ kort tid, der både fører og eier av bilen blir bøtelagt pga ulovlig henger. -
Nei der tar du feil, punkt a er jo hentet fra forskriften, og der står det jo piggdekk på alle hjul. Klippet; § 1-4. Hjul 1. For motorvogn som har hjul og er konstruert for fart over 30 km/t, gjelder følgende: a) Dekk på bil, motorsykkel, traktor, motorredskap, tilhenger eller tilhengerredskap skal ha mønsterdybde........ ....... 4. a) Dersom bil med tillatt totalvekt ikke over 3 500 kg, tilhenger/tilhengerredskap som er konstruert for fart over 50 km/t og som har driftsbrems eller motorsykkel utstyres med piggdekk, skal kjøretøyet ha piggdekk på alle hjul. Bil som nevnt i foregående ledd kan likevel ha piggdekk på en aksel og kjetting ellers. Dersom bil med tillatt totalvekt over 3.500 kg utstyres med piggdekk, skal den ha piggdekk på hjul som sitter på samme aksel........ ........
-
Enig i det, kan ikke tolkes andre veien så vidt jeg kan se. Finner ikke noe annet i forskriften som tillsier noe annet heller. Hadde vært morro å spurt på biltilsynet å hørt hvilket svar man fikk der.
-
Klippet fra statens vegvesen: •Hvis kjøretøy til og med 3500 kg utstyres med piggdekk, er hovedregelen at man skal ha piggdekk på alle hjul. •Hvis kjøretøy over 3500 kg utstyres med piggdekk, er kravet at man har piggdekk på hjul som sitter på samme aksel. Den siste under her kan jo tolkes som de hadde rett siden kjøretøy og henger omtales i samme setning; a) Dersom bil med tillatt totalvekt ikke over 3 500 kg, tilhenger/tilhengerredskap som er konstruert for fart over 50 km/t og som har driftsbrems eller motorsykkel utstyres med piggdekk, skal kjøretøyet ha piggdekk på alle hjul.
-
Jeg har en bekjent som ble stoppet og irettesatt av politiet fordi han hadde piggdekk på bilen og ikke piggdekk på hengeren han dro bak seg. Kunne ha bøtelakt ham for dette hevdet de. Skal være likt, piggdekk på bil = piggdekk på henger. Har ikke sett det noe sted, men hvis det er riktig så forundrer det meg stort hvis man kan kjøre på pigg på en aksel på bilen og piggfrie på en annen. Dekkene på hengeren var forøvrig godkjente dekk til å kjøre med om vinteren.
-
Tenker du uansett prisklasse? Min erfaring er at felgen også har noe å si på sporing, en brei felg der dekket legger seg ut i siden og skaper en noe mer avrundet kant en hva en smalere felg ville ført til med samme dekkdimensjon vil ha kunne ha innvirkning. Godt mulig det ikke er slik, men det er ihvertfall følelsen jeg sitter igjen med etter å ha kjørt noen år på 18" og 19". Et dekk noen anbefaler her, vil altså kunne spore mer hos deg hvis du har en smalere felg. Likeledes er noen dekk mer firkantet i veggene enn andre, men det kan variere fra ulike dekktyper innenfor samme merke. Husker godt forskjellen i dekkbredde (anleggsflate) mot veien på E30'n min. Der hadde jeg to forskjellige typer men med samme dimmensjon, Annlegsflaten mot veien var helt forskjellig pga utformingen på dekkene. Forskjellen var så stor at du så det med det blotte øyet uten å måle. Det er ihvertfall ubestridt at jo mer dekket slites jo mer sporer det, så sporing er vanskelig å unngå medmindre du bytter dekk ofte. Går du inn på dekkonline.com vil du finne linker til tester av de fleste dekkene som selges der, da med tanke på feks. støy Ender du opp med Nankang NS-II, så har jeg 4 tilsalgs under " felger og dekk selges" her på forumet for 1400.-
-
Selger 4 stk dekk: Nankang Ultra sport NS-II 225/40 R18 God mønsterdybde (dvs nesten ubrukte) Selges for halv pris, dvs 1400 kroner for alle sammen. Bilder kan sendes på forespørsel. Dekkene står i Molde
-
Hei Har opplevd at Webastoen slo seg på noen sekunder når fører døren ble åpnet på to BMW'er. Den ene sto hos forhandler. Gjorde selger oppmerksom på dette, og han bekreftet at det ikke skulle være slik og at feilen ville bli rettet før salg. Opplevde ikke dette hverken på min tidligere 530d eller 730d. Aner ikke hvor du skal begynne å lete etter feil, men det er så vidt jeg vet ingen kobling mellom Webasto og førerdøren. Kanskje er det forandringen i spenningen nå døren åpnes og kupelyset tennes som trigger Webastoen. Webastoen skal vel uansett stoppe før batteriet er så nedtappet at du ikke får start, det er ihvertfall slik på Volvoen min.
-
Det er vel likt som her? viewtopic.php?f=1&t=76590 Husk å bytte til den nye oljeseparatoren og ikke et nytt filter.
-
Synes uansett plassen mellom gulvet i bagasjerommet og taket (hattehyllen) akkurat er for liten. Feks når man skal ha med kofferter, dekk osv. Pakker du i bagger derimot er det plass så det holder.