oki... da har e svaret på gåta..
GS sku ha 2000,- for en brukt motor=svin dyrt! kjøpte den ny hos BMW forhandler i tromsø for 2300,- helt ny!
har jo sjekka at den gamle motoren går helt fint når e fjerne ecu"en som styre ruta å kjøre på me direktestrøm, så da tenkte eg jo at d va ecu"en som va problemet.
i stedet for å bytte hele motorn så flytta e bare over den nye ecu"en på den motorn som sto i døra, samme problem som tidligere...
såååå, d vil si at når motorn blir bittelitt antydning til slitt, så koble ecu"en ut, å problemet oppstår jo leeeeeeenge før den egentlig e ferdig, når man koble strøm på dem så ser man at dem egentlig e helt fin.
på andre sida fikk e til slutt mekka i hop en egen krets me nån rele å dioder som jobbe i lag me d orginale å kjøre strøm direkte på den. vips, så funke den ruta som e egentlig måtte brukt 2000,- på..
grunn til at e måtte kjøpe den ene ny va at e svidde av den ene ecu"en mens e holdt på å finne en løsning på d. (tegna koblingsjema å testa i dagesvis..)