Gå til innhold

goks

Medlem
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

goks's Achievements

  1. Har du blitt kvitt problemet med at nødprogram lyser i dashbordet, eller ungikk du det problemet siden du har den gule boksen montert?
  2. For det første: Ja, jeg ser selvsagt at BMW ville fått litt å gjøre, men hvorfor ikke flå oss da, isteden for å nekte oss hjelp? Så kunne de ansette en eller to som jobbet med dette og fått en pen gevinst. Dem om det. Jeg var også en naiv tosk som trodde dette var en god plan for å skaffe en bil jeg egentlig ikke hadde råd til å prioritere inn i budsjettet. Men med alt dette trøbbelet med godkjenning og tull, så er dette siste gang jeg bygger om noe som helst. Neste gang er det ferdig bil. Basta. en av postene over nevnte TÛV-godkjenning av økt foraksellast...er dette fakta og fremdeles gjeldende burde jo jeg fåt godkjent min TÛV-godkjente, nye totalvekt. Dette blir en thriller, folkens. (Mange thrillere ender dårlig, by the way.) En siste kommentar er til BMW-verkstedene. Jeg ringte Stenshagen i Oslo og spurte om mulighetene for at de gikk over og dokumenterte at de nødvendige deler var skiftet. De ble himmelfalne over ideen - hadde aldri hørt om noe slikt (og hadde visst jobbet der i 20 år...sovet på jobb, eller?). Det måtte han sjekke opp og ringe meg tilbake, noe han aldri gjorde. Jeg kontaktet heller Brages i Ålesund, og snakket med berksmester. Han sa at det kom til å koste en formue, og det var ikke sikkert at papirene jeg fikk kom til å være nok for BT uansett. Han anbefalte et laboratorium i Trondheim som han ikke helt husket navnet på. Hyggelig fyr som selv styrer mye med biler, men som dere forstår var jeg ikke lysten på å betale i dyre dommer når de selv sa at papirene kanskje ikke ble tilfredsstillende. Mitt råd er å selge begge bilene og kjøpe deg en norsk 530 i steden. Du blir en dyrkjøpt og slitsom erfaring fattigere, men det er ikke nødvendigvis negativt. Krummer du nakken får du det til til slutt, men om prisen blir overkommelig får du selv vurdere. Kanskje vi alle skulle flytte til Sverige isteden? Billige biler og mye bedre regelverk. Juhuu. Da sier jeg godnatt.
  3. Jeg tenkte jeg skulle dele mine erfaringer angående BMW Norge. Jeg skal få godkjent en ombygd Alpina B10 om et par dager, og i forbindelse med det bygget kontaktet jeg BMW pr mail. Jeg spurte høflig og seriøst om de på noen måte kunne hjelpe meg med dokumentasjon, og presiserte at jeg kjente til deres null-hjelp policy, men at de gjerne måtte ta seg rundelig betalt for jobben. Jeg lovte også diskresjon om de ikke ville bli nedringt av andre ombyggere. Jeg fikk ikke svar. Så jeg purret. Hadde fått mottaksmelding via Outlook, så jeg visste at de hadde fått mailen. Tre måneder etterpå har jeg fremdeles ikke fått svar. Jeg vil anbefale deg å ikke stole på hjelp derfra, uansett type ombygging!! Dette er altså måten BMW behandler sine kunder. Hadde jeg ikke vært så glad i det fordømte merket skulle jeg boikottet det for resten av livet. Men slik er det - skal vi kose oss i BMWene våre må vi leve med en d*** av en importør. Når det gjelder nedregistrering av antall sitteplasser pga totalvekt, har jeg også dette problemet, og du får det også. Jeg håper dog at vi ikke må kvitte oss med baksetet...det blir for kjipt til å leve med. Jeg har TÛV-papirer på ny tillatt totalvekt på 2160 kg, men fikk blankt avslag på søknaden. Jeg tror ikke de leste noe av det jeg sendte med, men dekket seg med en gang bak standardfrasen "vi kan ikke se å ha mottatt dokumentasjon fra fabrikant". TÛV og Alpina dokumenterer altså ikke godt nok, og atAlpinaen (jeg importerte komplett bil) har gått slik i 13 år med samme karosseri er heller ikke noe å bry seg med, selv om de vet at råkarosseriene er identiske. Jeg blir så inderlig forbanna. Siste ord er imidlertid ikke sagt, og dette skal ankes så langt det går. Inntil videre har jeg strippet bilen så mye som mulig og satser på å få en treseter så lenge. Skifter jeg til manuell har jeg til en 2+2, og det får duge. Bil er ikke lett i Norge, slik er det med den saken.
  4. Passer dette Carsoft 6.5 og kabler til 94 mod 540 E34 også, eller må jeg ha en eldre versjon? Noen som vet? GO
  5. Hei, Frank. Hissig da...Forstår ikkje heilt kva dette skal ha med deg å gjere. Eg budde i Karibien den tida, og sjekka litt rundt på nettet...då ser eg alle desse annonsene fulle av løgn og mine bilder. Eg ser ikkje deg i dette problemet i det heile. Leser du teksten står det svart på kvitt at bilen er seld til Tromsø. Det er Molde som var problemet, og det har du vel fint lite med å gjere skulle ein tru. Men summa sumarum: Eg sende ein krass e-post til fyren i Molde, og det tok faktisk ikkje lang tid før bilda var fjerna frå annonsen. Etter det har eg ikkje sett noko av dei, og godt er det.
  6. Eg har fargekoden ståande i framskjermen, Frank. Problemet er at eg har fått beskjed frå lakkimportør at fargen ikkje finnes for salg i Norge. Går ikkje an å blande til heller, visstnok. Du må nok til Tyskland for å skaffe den om ikkje du finner ein importør som klarer å trikse litt.
  7. Tempføleren har ikkje vore der sidan før 2002 iallefall. Regner med at ei av dei ledningane som ligg lause/oppkveila i motorrommet skal på den følaren. Fremdeles nøgd med bilen? Fekk du tilbodet mit ang felgar?
  8. sjekk bassbrothers.no I min gamle 535 hadde eg 5.25" frontsett med diskanten montert bak originale gitter i dashbord og mellomtonen montert i originale fester i sparkepanel. Sammen med ein 12" bass i bagasjerommet med bassporten vendt inn gjennom armlenet i baksetet fungerte dette fint. Då brukte eg ein 4 kanals forsterker der to kanaler dreiv frontsettet og dei to andre kanalane vart brukopla (smankopla. Ikkje gjer dette uten at du veit at forsterkaren toler det) og kopla til bassen. Dette er den vanlige måten å gjere det på, og med gode komponent som t.d Focal som eg hadde, så spelar dette svært bra. Sjekk ut den nettsida. Du kan også kontakte eigaren for råd om oppsett.
  9. Den store luftdysa midt på dashbordet er kun friskluft. Her får du ikkje varmluft. Det skal du derimot få i dei to svingbare dysene som vender bakover, plassert rett over CD-spiller etc. Ellers er det vanlig at varmeapparatet i E34 kødder. Var ikkje dette svar på det du lurte på får du prøve å vere meir spesifikk.
  10. Eg hadde Supersprint på min gamle 535i. Eg fekk mykje skryt for lyden. Diskret men samtidig med herlig snert og djupde. Best av alt: Du slepp den irriterande duringa ved moderat pådrag som mange andre anlegg lager. Eg kjøper Supersprint igjen hvis anlegget på Alpinaen skal byttast ut - garantert!
  11. Den skaden der fikser du sjølv viss du er litt fingernem. Kjettingtalje, sveiseapparat og slegge gjer underverk med karosserideler. Fest taljen i noko tungt, punkt fast eit par tre øyer på passande stader på det hjørnet ditt og så strekker du mens du slår fint og forsiktig. Då får du hjørnet sånn ca på plass igjen. Så finn du deg ein mindre hammer og eit godt mothold og banker det heile i fasong igjen. Sparkel fikser siste finishen. Husk berre å gi beskjed når du selger den viss du har utført slike Mikke Mus reparasjoner. Kjip ting å oppdage etter ein handel. Lykke til.
  12. Såvidt jeg kan skjønne så er det vekta ja. Helt sjukt. Det hadde vært greit å få bekretfta det tallet av andre, men jeg trur det skal være riktig. Noen skulle tatt og laget en manual for ETK. Det hadde lettet hverdagen for oss nybegynnerne i det programmet. Det blir fort litt banning og rare omveier for å få frem den informasjonen jeg leter etter
  13. Ok. Takk skal du ha. Då veg svinet ifølge etk 124 kg. Ganske sinnsykt.
  14. Jeg må finne vekta på automatkassa som står i E34 540, men sliter som juling med å finne den på ETK. (nybegynner) Såvidt jeg vet er det A5s 560z som står i bilen, men ETK sier at den bare sitter i 840i? Nå skjønner jeg ingenting. Håper noen kan hjelpe meg med å finne vekta på automaten i 540en. Det tunge, adaptive svinet
  15. Du har PM.
×
×
  • Opprett ny...