Gå til innhold

ThomasB

Medlem
  • Innholdsteller

    755
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Sortland

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ThomasB's Achievements

  1. har du solgt disse?
  2. armlener til forseter?
  3. har du armlener til forseter?
  4. Hei, har en E46 2003 mod. Har også en 6310 i midtkonsollen + Bluetooth (orginalt) Er Bluetooth orginal? Med min bil fulgte det med en egen bok til telefon, og i denne er det en "bluetooth passkey", denne måtte brukes på hver telefon som er koblet til systemet (totalt max 5stk). Ser du skriver at nokia 6310 har flere pinner en nødvendig, dette er fordi du kan gå inn på telefonbok via naviskjerm, pluss antennesignal osv.
  5. hmm.....ikke bud engang?
  6. Noen nye bilder er lakt til annonsen.
  7. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20925441 Pen bil med massevis av utstyr. Anonnsen vil bli oppdatert med nye bilder.
  8. Var da helt sikker på at BMW hadde denne "rekorden", men fant ingen tall, mulig det er en forveksling mellom topphastighet og 0 - 100 km/t her?
  9. Når det gjelder holdbarhet er det pga. miljøet om å få mest mulig effekt på minst mulig motorvolum/utslipp. Dette går desverre på bekostning av holdbarhet.
  10. Plager det deg virkelig at jeg bruker PSA´s XUD11 AT som et eksempel på hvor langt en relativt moderne dieselmotor kan gå med korrekt bruk og vedlikehold? Min svoger hadde tidligere en Peugeot 309 1,6 GR (bensinmotor) og med den hadde han kjørt ca. 430000 Km da han ble påkjørt på en norsk vintervei og bilen ble kondemnert. Denne bilen var også helt original på nær en ny clutch samt noen få andre ordinære slitedeler. Med den rette behandlingen har bilene altså blitt kjørt temmelig langt uten ekstraordinære verkstedbesøk og det er meget bra mener jeg... og dermed verdt å nevne her inne hvor folk ofte har relativt store problemer med ganske nye biler. Motoren i en Peugeot 406 2,1 TD yter 109 HK ved 4300 rpm og 250 Nm ved 2000 rpm og det gjorde den allerede i 1996... noe som var helt klasseledende. 0-100 Km/t klarer den på 12,5 sekunder og topphastigheten er 190 Km/t. Vår 2003 E46 318d Touring har forøvrig en M47D20 motor som yter 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm mellom 1750 og 2500 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 11,3 sekunder og topphastigheten er 200 Km/t. Nei nå misforstod du meningen med innlegget mitt Men det tar jeg på egen "kappe" da jeg innledet det litt "frekt", jeg ville bare belyse at effekt vs. motorvolum har endel å si. Det er ingen tvil om at Peugeot har en del slitesterke motorer! Men effektmessig vil jeg si BMW var foran med sin M21, den hadde jo en ytelse på 115hk allerede i 88(tror dette var den raskeste serieproduserte dieselmotoren da den kom) ?
  11. noen vinterdekk er rett å slett elendig på visse underlag, men synes det er litt rart du kjører den som en baktrekker, skulle tro det var noe "muffins" med drivlinen din....
  12. Nyere BMW´er har en variabel elektronisk sperre som forhindrer et for høyt turtall når motoren er kald, men dette er ikke det samme som at det er smart å presse en iskald motor opp til denne sperren. Sperren er der for å forhindre at motoren blir ødelagt alt for tidlig med alt hva dette betyr for garantier etc. for BMW. Hvis du imidlertid ønsker at motoren skal holde lenge bør du følge de rådene jeg har beskrevet tidligere i tråden. Som tidligere nevnt har min svoger nå kjørt over 500000 Km med en Peugeot 406 2,1 TD. Bilen er original (slitedeler som f.eks clutch, radiator, bremseskiver/klosser, hjullagere etc. er dog byttet) og den kjøres hver dag ca. 40 Km. Hans oppskrift på et langt motorliv (diesel) er aldri over 2000 rpm når motoren er kald og aldri over 3500 rpm når motoren har passert 400000 Km. I tillegg skal bilen selvfølgelig følge alminnelige serviceintervaller selvom den begynner å bli gammel. Mange ser stort på dette, men det straffer seg i form av stadig flere og mer alvorlige problemer med bilen. Nå har du nevnt denne Peugeot'en så mange ganger at jeg må "gripe" inn. Motoren det er snakk om er en 2,1 , men hvor stort er effektutaket på denne? kontra en 2liter fra E46....eller 3literen ? Det kan ha en hel del med km. standen å gjøre Poenget mitt er at effekt går "alltid" på bekostning av holdbarhet. Det er sikkert en god motor og den er bra vedlikeholdt, "riktig" oppvarmet osv osv....
  13. På nyere motorer kjøres det med 0w -30 syntetisk multigrade olje, at denne er serlig tykkere ved kaldstart er en myte. ser på det som helt uproblematisk å la bilen gå litt på tomgang når det er kalt, i tilegg er det elektrisk varmekolbe på de fleste nye dieselmotorer. EDIT: Om man ser på busser og lastebiler må jo disse stå en goood stund for å lade trykkluft, å dette er jo kjøretøy som varer flere milioner km.
  14. På min E46 må koden som står i boka til telefonen i bilen brukes på telefonen. søk etter handsfree på tlf, når den finner "bilen" må koden tastes på telefonen.
  15. Annen BTR (bensintrykksregulator) Større dyser, annen bensinpumpe
×
×
  • Opprett ny...