Gå til innhold

gdf

Medlem
  • Innholdsteller

    93
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    gdfen86@hotmail.com
  • Website URL
    http://gdf.moo.no

Profile Information

  • Interesser:
    Florø

gdf's Achievements

  1. Synest det virket mye jeg og. Fylte 45 bak og 42 foran, sporer litt, men bilen føltes da litt stivere som jeg synest er bra. Hva som skjer om man har for mye eller lite trykk? Hva skal til for å få bilen mer overstyrt, må man ha større trykk på fremhjula da, eller er det omvendt?
  2. Hiver meg på denne jeg. Jeg har 235/40-17 dekk fremme og bak, på en E36 325Ci, Hvordan er det med å fylle 3,2 Bar (46 psi) fremme og 3,5 Bar (51 psi) bak? Jeg kjører som sagt Coupe, så det er som oftest ikke mer enn 2-3 personer i bilen vanligvis. Dette var omtrent tallene jeg fikk oppgitt av www.holdtrykketoppe.no Noen som vet hva standard anbefalt dekktrykk er på en E36 M3?
  3. Hei. Spm noen av dere sikkert vet, for en stund tilbake siden, så fikk jeg tilbakemeldig av en BMW-mekaniker at jeg hadde en brent ventil, som han hørte utifra tikkelyden jeg hadde. I ettertid ble tikkelyden sterkere, og deretter ukjørbar, og til slutt ustartbar. Startmotoren klarte ikke dra rundt motoren. Jeg har nå skrudd av toppen, og viser dere her bilder av hvordan blokk og topp ser ut: http://picasaweb.google.com/ebuanes/Motor Bilen er en '93 E36 325 Ci ,med M50B25 motor. Klarer noen se om noe normalt eller unormalt? Jeg synest det var litt mye sot, og sylinder nr.3 var en del hakk i. Men jeg klarer ikke se om ventilene er brent eller ikke. Noen som ha peiling på dette? Jeg kan ta fler bilder om nødvendig.
  4. bump: Passer s50b30 i en E36 325 (m5b25), uten modifikasjoner. Passer ledningsnett overens så det bare er plug and play? Haster litt dette. Har en motor på hånd.
  5. gdf

    motorbytte! M52!

    m52b28 har EWS startsperre som du må kødde med ja, så direkte "bolt on" blir det nok ikke.
  6. gdf

    regkjede

    Ikke alle 6'ere som har kjede nei, M20 på E28 har reim. Det er E28 det... ikke E36
  7. gdf

    regkjede

    Har ikke alle E36 modellene kjede da? 6'erene har alltid hatt det ihvertfall. M42 har ihvertfall kjede... tror kansje M40 hadde reim
  8. gdf

    Ulyd fra M50B25

    Edit: Leste feil, jeg tenkte registerreim, og ikke viftereim.
  9. Tollpost. Får det levert på døra. Du betaler sikkert en 300 kr for det tipper jeg.
  10. Hva er normalt å gi for en s50b30 ? Rundt 30 k eller rundt 40k? Tenker da på motor med girkasse.
  11. MotorNord i sverige (www.motornord.se) selger kompressorkit fra bl.a VF Engineering. Til min bil, E36 325, blir effektøkningen fra 192hk til 295hk på Stage 1. Men prisen der kom på rundt 40-50k sist jeg regnet på det... Edit: Utdrag fra produktsiden dems: Kompressorsats Passar: E36 325 92-95 Steg 1 kompressor sats med allt som behövs för montering inklusive programmvara. Ingen annan modifiering behövs på bilen. kompressorn laddar 6psi och är en centrifugalkompressor från Vortech. Effekten landar på ca:295hk och 330Nm
  12. Nå har ikke jeg _så_ mye mer peiling på akkurat dette, men ja, på slike kit leveres med egen chip for optimert for komponenetene i kitet. Motorstyringen må uansett programmeres om ved bruk av kompressor o.l for å få noe effekt som er verdt pengene. Som oftest følger det vel med nye dyser også til kompressor kits, visst ikke dette gjelder fra Stage 2 og oppover...
  13. Begge deler, den er limt på "klipsene" i bakkant. "Klipsene" er vel egentlig bare noen tapper i hatehylla som går inn i noen tilsvarende spor i chasi bak. Det er ikke slik at du ødelegger noe med å ta den ut altså. Du må også ned med panelene på C-stolpen, desse kan vere litt vriene, men de er kun klipset fast, selvom det ikke alltid virker sånn
  14. Hvor brede er felgene bak?
  15. Ble ikke M3 felgene med innskrift kun levert på M3GT og de uten er på vanlig M3? Jeg mener det var sånn...
×
×
  • Opprett ny...