Gå til innhold

Viko

Medlem
  • Innholdsteller

    1549
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Viko

  • Bursdag Februar 3

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Interesser:
    Norge
  • Kjøretøy
    E30 4 life

Viko's Achievements

  1. Viko

    Baklys E90

    Åhh gammal tråd dette. Var lysmodulen som ligger i fotbrønn i passaskjerside
  2. Har du flere bilder?
  3. Viko

    Coilovers

    Hei folkens... Er det noen som har erfaring med FK Highsport coilovers her? Grunnen til eg spør er pga hadde FK Kønigsport på 93mod M5 3.8l og dei var jo høydejusterbar og hardhetsjusterbare, og den var skrudd helt i bunn, var MEGET lav fremme og dei fungerte heilt supert. Men på min E90 320d har eg FK Highsport, og dei er kun 17mnd gamle, og dei har begynt å lekke fremme. Bilen er kun senket 20mm fremme, så det er 35mm til å senke på fremme, og dei har ikkje vert mer nedskrudd en det.
  4. Viko

    Baklys E90

    Okay. ska prøve, synst det hele er litt merkeleg. Det er så altfor mye nytt på nye biler, at eg rett og slett har ramla av lasset
  5. Viko

    Baklys E90

    Hmmm, ska eg være helt ærlig, så har ikkje eg vert borti så nyre biler, men forstår at det kan være en del backup ja,. E.H.D: Nei det gjelder kun høgre siden bak. Men ska på BMW for å bytte park ringene fremme, pga dei skylder en time, så kan det være dette som gjør det?
  6. Viko

    Baklys E90

    Hmm, backup løsning? Men han hadde skifta pærer, og det var det samme...
  7. Viko

    Baklys E90

    "lånte" bildet ditt i håp om det ble litt berde forklart.
  8. Viko

    Baklys E90

    Hei.. Ja det er sånn lysa skal lyse, når du bremser kommer det lys i nederste del av lykten, rett under der det er lys no hos deg. På hans sin bil er det kjørelys og bremselys KUN nede i lykten. Det er KUN lys i den nederste del av lykten, ikkje der du har lys. Litt vansklig å forklare.
  9. Viko

    Baklys E90

    Hei.. Er det noen som har hatt litt tull med disse?? Dei 2 nederste pærene er jo bremselys, den opp forbi er vanlig kjørelys, og den på topp er jo blinkelys. Når det er vanlig kjørelys på bilen skal den mitterste lyse litt kraftig, og dei 2 nederste pærene slukker seg langsomt til dei ikkje er lys i, og dei kommer kun på når ein bremser. Men på en kompis sin bil lyser kun dei 2 nederste under kjøring, og lyser selfølgeleg sterkere når en bremser. Den som egentleg ska være kjørelys i virker ikkje. Samtidlig så lager den holderen ein liten summelyd når lysa er på. + det er en liten summe lyd fremme fra rundt speedometer når lysa står på, slår en av lysa forsvinner lyden. Denne lys problematikken gjelder KUN høgre side bak. Eg har prøvd å bytta ut pæreholderen til ein anna, men den er død. Bilen er ein 320d sedan 2006 mod, med 70000km på telleren, den har aldri vert skada. Men angel-lysa fremme er gåen, så dei blir bytta på BMW om 8dg pga ein tilgodelapp der. og at det er dei som virker inn på høgre baklyset er lite tvilsomt. Kan det være lysbryteren som utav laget? eller evt. pæreholderen?
  10. Hmm, dette viste eg ikkje. Trodde ikkje "alle" var godkjent på TUV før dei vart godkjent i norge, viste bla. anna Helge Vik sin var godkjent der. Ka nye regler kom. 01.01.08 som eg ikkje har fått med meg?
  11. Er det noen her som har ein E30 325 som er godkjent med M5 motor? Eg lurer på ka understell og bremser eg trenger for å få dette mulig. Har ein 86mod 325 med M5 motor og gir, med M3bakdiff, i dag er det orginale 325bremser, og dei holder ikkje mål. Så da trenger eg å vite ka bremser og understell eg trenger for å la dette evt. bli godkjent av vårt "kjære" BT. Eg vet det går fleire E30 her i norge som er både godkjent med M5 motorer, både med og uten Turbo. Hadde satt pris på Evt. godkjenningspapirer og oppskrift for å få dette til. Bilen er seriøst bygd. Papirer og info. holder eg gjerne for meg sjølv el. eiger kan få igjen etter ønske. Send PM.
  12. Eg har kjørt her mye, og eg må bare sei at dette som står i avisen her er noe jævla tull, det er mye flere Auda enn Bmw som holder på sånn. Men det er Jævlig irriterende å stå i kø i 20min, så kommer det en idiot og ska presse seg inn dei siste 2 meterene. Eg har kjørt Bil, Semitrailer i mangen år, men når eg kommer her legger eg meg konsekvens på stripen, og slipper ingen inn. Og buss-sjåførene og Taxi skal ikkje snakke, for dei er verst i trafikken, kjører ut fra en lomme, og blinker etterpå etc..
  13. Vist bilen har vert registrert i Norge i 10 år, er det gratis, men det stemmer med 1000kr pr. hk
  14. Ville heller anbefalt deg denne. Da eg såg denne sist var den dønn strøken. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1903416
×
×
  • Opprett ny...