Det høres mistenklig ut som samme problem som jeg hadde for 2 uker siden og postet om: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=10900
Jeg hadde også dette på venstreside bak, var liksom ikke jern mot jern, høres mer ut som gummi - gav seg når jeg gasset på, kom gjerne etter litt lengre kjøreturer.
Skrudde opp og smurte det som smurtes kunne jeg og, men så tenkte vi at det kanskje var inne i den gummigamasjen som sitter på baksiden av bremsetrommelen. I en servicebok til E30 fant vi bildet av dette og flere bilder antydet store mengder fett/smøring. Laget da et lite hull i denne gummigamasjen ( den er leddet og ser ut som et "trekkspill") og stakk inn røret til en flaske WD40 og dusjet inn noenganger. Lyden gav seg, men kom tilbake etter 40 mil - WD40 er for tynt og tåler sikkert heller ikke varmeutvikling så godt.
Så her kommer fiksen:
Claes Ohlson el. tilsvarende og kjøp Grease/Smørefett, koster 39,- . Dette tåler fra -30 og opp til 190 grader og er tjukt og klissete. Deretter går du på Apoteket og kjøper en 50 ml sprøyte - forklar hva du skal ha den til og at du ikke skal ha spissen (jeg ble først henvist til Trondheims sprøyteautomater ... ) En slik sprøyte koster rundt 30,-
Skru av hjulet, jekk opp, stikk et lite hull i gummigamasjen, fyll sprøyta med 50 ml grease, dytt inn og mat sakte fra spryta -det er helt lufttett, så det kan komme til å piple litt ut igjen når du tar ut sprøyten. Jeg fylte på tilsammen 1 og en halv sprøyte, ca 75 ml grease + to 2sekunders dusjer med WD40.
Begynn ikkg å gråte når du rygger ut av bakgården og hører gnisselyden, du trenger en time eller to med litt variert, gjerne litt svingete kjøring for at greasen skal bli litt mer flytende (lang kjøring gjør den varm, svingete for å få leddet til å lee litt på seg)
Skal du til å bytte og få nye deler blir det for det første dyrt og for det andre "må" du sette jobben på verksted - den gummigamasjen er ikke ment til å ta av/erstattes av vanlige dødlige.
Gi gjerne en kommentar på om det hjalp!