Gå til innhold

cube

Medlem
  • Innholdsteller

    209
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    BMW E36 M3 3.0

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

cube's Achievements

  1. Takker! Dette ser veldig bra ut! Skal sjekke dette opp!
  2. Hva er anbefalt dekkdimensjon til E36 M3? Har fått 2er feil på ulik dekkdimensjon fremme og bak på min E36 M3 3.0 1993 modell etter PKK. Har kjørt følgende oppsett. Framme: 7.5 tommers felg - dekkdimensjon - 225/45 R17 Bak: 8.5 tommers felg - dekkdimensjon - 245/40 R17 Er ikke dette det 3.2 literen ble levert med originalt? Denne dimensjonen står da ikke i vognkortet på bilen min og dermed ble det det naturlignok 2er feil. Er det noen måte å få dette godkjent på uten å måtte kjøpe nye dekk fremme og bak i 235/40 R17 over hele linja? Hvordan kan man få dette godkjent slik at man kan få det som en alternativ dimensjon i vognkortet om det lar seg gjøre? Hvordan er det å kjøre på 235/40 R17 dimensjonen fremme og bak på ulik felg kombinasjon? Virker som E36 M3 GT kom med denne kombinasjonen av felg og dekk? Noen som har erfaringer med dette?
  3. Har fått kjørt en diagnostic med WOW! 5.32.0 (levert av Würth) Fikk da følgende feilkoder etter vi hadde nullstilt den og startet bilen igjen og testet den. I programmet og i følge Würth selv måtte man velge E34 og M60B30 - Motronic 3.3 da under E36 1993 M3 var det ikke Motronic 3.3 som valg og ville da ikke kjøre noe diagnostic. Så når vi fikk kjørt denne testen med å velge E34 fikk vi ut følgende feilkoder: 17 Kamakselstillingsgiver 203 Lambdasonde kontroll 2 206 Bankregulering test puls 201 Lamdasonde kontroll 1 73 Spjeldstillingsgiver Noen som har noen forslag basert på disse feilkodene og saken i tråden. Har også sugd ut olje for å komme under maks på peilepinnen slik at dette er ute av verden. (Ingen forskjell på gangen på motoren) Er det noen som sitter på info angående PIN-data på kontaktene som går til coilene om vi skulle prøve å måle på disse? Hvordan kan vi vite om tenningsrekkefølgen/tenningen er riktig? Hvordan kan man sjekke/måle/lese ut dette?
  4. Har muligens ca 1 dl over maks på peilepinnen etter det ble fylt på oljetetning 1,8dl. Kan dette være årsaken? Dette skjedde samtidig som pluggbytte.
  5. Til info så har vi merket at de 4 fremste tennpluggene blir sot på mens de 2 innerste pluggene ser ren og pen ut.(slik som montoren går nå) Er det noen måte å feilsøke på coilene? Hva mener du smuss på pluggene? Det er ikke smuss over pluggene ihvertfall. Se vedlagt bilde som ble tatt med bosch pluggene. De andre pluggene blir det sot på.
  6. Hei, Har fortsatt problemer med motorgangen. Det er prøvd å bytte til NGK plugger uten hell. (Samme problem fortsatt) Har byttet bensinfilter. Har fjernet falskluft ved flekserøret ved overgang fra grenrør til eksos. (Det er sveist på nytt flekserør) Det er også byttet lamdasonder (Høyre og venstre side på eksos) Det er også tatt en kompresjonstest på alle sylindere. Testen ble utført med å koble fra sikringen til bensinpumpen. Holdt gasspedalen helt inne og holdt inne tenningen slik at startmotoren sveiver rundt i 5-7sekunder per sylinder. Alle sylindere fikk rett under 13 bar. (har ikke koblet til lader under testen.) Har testet med gnisttester på alle coilene/pluggene. Som da har vist at det gnister. Noen som har noen gode forslag på videre feilsøking?
  7. Etter å ha sett litt på UK siden til NGK hvor jeg brukte Part Finder'en deres, så finner jeg plugger som passer til S50B30. (NGK PKR7A) (Så ikke dette når man valgte Norway eller diverse andre) https://www.ngkpartfinder.co.uk/catalogues/cars/search/spark-plugs/BMW/M3/1993/5574/
  8. Hvordan tennplugger er det dere på forumet som har hatt og evt. har/kjenner til med E36 M3 3.0/S50B30 motoren bruker?
  9. Stemmer! Det er testet med tilhørende ledning/kontakt som er blitt testet, så alle kabler antar vi fungerer. Vet ikke hvordan man skal få bekreftet at den er skikkelig i kontakt med tennpluggen når man har dyttet ned coilen med hetten annet enn du beskriver? Begynner å lure om det er noe dårlig kontakt en eller annen plass. Problemet oppsto rett etter byttet fra gamle plugger til disse Bosch pluggene. Vi har hatt de oppe flere ganger så burde nesten ha truffet kontaktflaten snart. Samt har vi byttet coilene til de to bak med dem som sto framme.
  10. Når du nevner at du har hatt problemer med de innerste sylinderne. Hvordan har du da løst dette? Måtte du skifte plugger til annet merke for å få dette i orden? (NGK)
  11. De som sto i var Denso Iridium VXU22. De som ble satt inn er Bosch Y5DDC (Kjøpt fra Koed) Har prøvd å sette tilbake de gamle pluggene uten hell. Har satt tilbake de nye.
  12. Det har blitt testet med en plugg på hver enkelt coil. En etter en. så da har vi vært innom alle ledningsnettene. Kan bare se en jordingskabel for coil. På den innerste coilen. Den er koblet på.
  13. Har problemer med at det virker som de to innerste cylinderne ikke tenner. (Gjelder en BMW E36 M3 3.0 1993 modell) Til info så fungerte alt bra før bytte av tennpluggene. (Gikk normalt med kjøring og idle) Nå høres det ut som en gammel sjark/båt. (Tror den kun går på 4 cylindere) Satt tilbake til gamle plugger fortsatt samme problem. Gjort testen med å koble fra kabelen fra en coil i slengen mens motoren går. Det skjer kun endringer på turtallet ved fra kobling av de 4 fremste coilene. (1 i slengen) De to innerste så merker man ingen forskjell når disse kobles fra. Vi har tatt ut coilene å satt i annen plugg for å se at det blir gnist når vi holder den med gods så den får jording. Da ser vi at det blir gnist fra pluggen på coilen. Testen er gjort på alle coilene. Har også testet å flytte selve coilen fra der vi tror det ikke blir tenning (har ikke endret på rekkefølge på kablene til coil dem er i den rekkefølgen dem har stått hele tiden) Noen som har tips til hva vi kan feilsøke på i forbindelse med dette? Trenger dere noe mer informasjon?
  14. Har ikke fått plugget eksosrøret. Den har bare blitt parkert i garasjen som har holdt en temperatur på ca 10-15 grader hele tiden.
×
×
  • Opprett ny...