Gå til innhold

TJ

Medlem
  • Innholdsteller

    788
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus

TJ's Achievements

  1. Først og fremst gratulerer med ny bil! E39 er nydelige biler. Ang lampen til airbagen, så skyldes nok det et brudd i sensormatten som sitter i setet eller en kabel i forbindelse med denne. Når forrige eier satte kneet i setet, forårsaket nok det et brudd (mao vær forsiktig med det). Helt vanlig feil på E39, men å koble ut batteriet eller slette feilkoder vil ikke fungere her. Du må skifte ut den ødelagte delen.
  2. Det er ikke is som har lagt seg i sporet mellom taket og bakruta da, som ligger og gnisser mens du kjører?
  3. Svar til punkt 3: Den automatiske avblendingen er defekt når den får et gulskjær over seg. Har selv opplevd dette, men på min virket det nesten som noe væske inne i speilet begynte å bli dårlig/renne ut (denne klarte faktisk å etse et lite hull i plasten i speilhuset, så vær obs). Du får kjøpt nytt glass, som er svindyrt! Mener vi snakker rundt 3.000,- for bare glasset. Du kan jo evt. se om du finner brukt. Ang tett veivhusventilasjon, har jeg nettopp byttet dette. Kjent problem, og det fantes et forbedret sett som skulle eliminere problemet i fremtiden. Kostet ca. 1.500,-, men er dessverre en del jobb siden dette som nevnt tidligere sitter litt kinkig til. Hos meg dannet det seg et belegg (type majones) under oljepåfyllingslokket, som bekreftet dårlig/tett veivhusventilasjon. Dette kan du jo sjekke selv... Lykke til!
  4. Det er samme ESS det snakkes om ja, sjekk linken: http://www.esstuning.com/pages/About-us.html
  5. TÜV papirer til BBS felger finner du i pdf-format til nedlasting på nettsidene til BBS. Fant det selv etter litt leting til mine egne BBS felger. Har dessverre ingen link på stående fot.
  6. Hvis jeg ikke husker feil, er det HB3.
  7. I min E39 går det fint å demontere skiposen. Fire skruer, en i hvert hjørne. Tatt den pent og pyntelig av, så den kan moteres senere igjen.
  8. Jeg har riktignok ikke noen erfaring med Falken Eurowinter, men jeg har kjørt med Falken Espia piggfrie vinterdekk de siste 7 årene. Hvorav de siste 3 vintrene med 235/45-17. Har fungert veldig bra for min del. De har vært veldig myke i gummien, og har faktisk holdt seg myke også. Kanskje ikke så mye verdt siden det ikke er nøyaktig de samme dekkene du har fått tilbud på...
  9. Hvordan skal han få svar på det hvis ikke vi som har og har hatt E39'er ikke skal dele våre erfaringer om bilen (både positive og negative selvfølgelig)? Autopower sine guider er kjempebra de, men de er jo generelle. Ikke dermed sagt man opplever det som står der med sin bil. Faceliften kom på 2001 modellene, produsert fra slutten av 2000. Der ble det stort sett kun gjort kosmetiske endringer samt en oppfriskning av motorprogrammet. Den har f.eks. ikke forbedret seg mtp rust på de klassiske E39 stedene, eller den kresne forstillingen.
  10. Kan aldri tenke meg trådstarter mente at dette skulle bli en E39 vs. E34 tråd. Begge har jo sine "barnesykdommer", samt at det finnes variasjoner fra bil til bil der også. Dette går igjen på vedlikehold, hvordan de blir brukt osv. Uansett er begge to veldig gode biler, så sant de er tatt godt vare på.
  11. Må si meg uenig i påstanden at E39 er en problembil. Ut i fra egen erfaring etter å ha hatt to E39'er, en '97 mod som jeg hadde til den hadde runda over 170.000 km, samt min nåværende '01 mod som straks har gått 150.000km, har disse vært så godt som feilfrie. Er veldig god fornøyd, og har kun skiftet slitedeler. Har vel mer med hvordan man behandler bilen vil jeg tro, pluss at det jo selvfølgelig finnes "mandagsbiler". Hadde den vært så elendig som det virker her, hadde jeg aldri i livet kjøpt to E39'er etter hverandre. Grunnen til at det finnes mange poster vedr. E39 her inne, er vel fordi den begynner å dra på årene, samt at den har blitt mer "allemannseie" med tanke på pris.
  12. TJ

    automatkasse e39

    Kan vel være greit å finne en med steptronic-kasse, denne kom vel på '97 modellene. Har tidligere hatt en '97 520 med denne automatkassen. Solgte den når den hadde gått ca 170.000 km, og vet at den gikk problemfritt godt over 250.000 km også. Dette uten oljeskift.
  13. Denne tråden synes jeg har tendenser til å utarte litt. Når man legger ut bilder av bilen sin på et forum, må man være forberedt på både positive og negative tilbakemeldinger. Smaken er jo som kjent som baken. Synes det blir litt tåpelig å kommentere at folk er misunnelige eller har mindre motor fordi man får kritikk... Så til bilen. Fin farge, fine felger som kler bilen veldig godt. Men litt mye fanger (både foran og bak) for min smak.
  14. Hva gjorde du for å fikse dette? På tide jeg svarer på denne kanskje? Bedre sent enn aldri... I mitt tilfelle gikk armen som skifter cd'en trått. Dette førte til feilmeldingen "no disc". Så jeg demonterte hele cd-skifteren, smurte opp denne armen så den igjen kunne bevege seg lett, og skrudde skifteren sammen. Etter det har den fungert prikkfritt. Men det kan jo være at det er andre årsaker til at den ikke fungerer som den skal også. F.eks. at laseren er gåen. Å kjøpe ny cd-skifter synes jeg var dyrt da jeg sjekket, så prøvde alle muligheter for å unngå det.
  15. Serviceindikatoren baseres vel på drivstofforbruk så vidt jeg vet. Dermed litt vanskelig å si når den kommer. Servicerekkefølgen er som Odd-M har beskrevet, og er noe du selv kan finne ut hvis serviceheftet er korrekt fulgt opp.
×
×
  • Opprett ny...