Gå til innhold

sungrazer

Medlem
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.no.net/azoth

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

sungrazer's Achievements

  1. Eneste plassen det kanskje er litt er på kanten av bakluka, ellers er det bemerkelsesverdig lite rust på bilen. Svigers sier 95% rustfri fordi du finner ikke en såpass gammel bil uten rust. Han har hatt bilen i 6 år, og har ikke gjort annet enn å passe på den. Kun kjørt i godvær så lenge han har hatt den. Ikke vinterkjørt. Denne bilen kan du bare sette deg inn i og nyte sommeren. Alt er i tipp topp stand.
  2. Hei, Selger 1987 BMW 325i Cab, alt av slitedeler er skiftet, mye nytt utstyr. Se annonse for detaljer. Senket med bilstein dempere og fjærer,team dynamics motorsport 16" felger, Sebring bakpotte - rå bil, med rå lyd. Må ses og oppleves for å få rett inntrykk. Meget velholdt eksemplar som er svært godt behandlet. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35129712
  3. Jeg har oppdatert annonsen med noen flere bilder, bl.a. fra interiøret, motorom, dørfalser, hjulbuer og kanaler.
  4. Svigerfaren min selger sin 7'er som han sitter på som andre eier. Følgene er klippet fra annonsen på finn.no: Jeg selger denne perlen av en bil til fordel for en mindre og nyere bil. Denne BMW 730iA'n har vært kjærlig behandlet og ikke vinterkjørt de siste 10 årene. I de senere år har mesteparten av forstillingsdeler blitt byttet, og det er satt på bilstein dempere rundt om. Det er også byttet frontrute med stilig grønt felt oppe, nye lykter foran og bak er også satt på. Bilen har har hatt service jevnlig og er godt vedlikeholdt. I motorrommet har jeg nylig byttet vifteklutsj, vannslanger, toppdekselpakning, tennplugger, motorolje og girolje. Det følger med nye sommerdekk på nye alufelger (ikke avbildet), nye vinterdekk på alufelg og de orgniale felgene er også tilgjengelig. Til bilen følger det også med orginal BMW takboks ( hvit, ikke lakket i bilens farge ) med tilhørende takstativ. Til fordel for det gamle stereoanlegget med kasettspiller er det satt inn ny stereo m/dvd, navi, handsfree og med mulighet for tilkobling av tv. Orginalradio kan fås med. Bilen fremstår slik som bildene viser, noen små lyter i lakken har den - men ikke spesielt mye til å være en 17 år gammel bil. Det er ingen synlig rust på bilen. Km.stand 154000 km. Prisantydning: 110 000,- + omreg. Årsavgift inkl. Neste eu-kontroll er i april 2013. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34323740 Bilen er i fantastisk god stand, og en drøm å kjøre. Hadde det ikke vært for at jeg allerede har en nyere 2001 E39 så hadde jeg tatt denne tvert!
  5. Om veivhusventilasjonen gror igjen av gammel olje, koks og drit tettes også slanger og røret til peilepinnen igjen. Motoren "puster" igjennom disse slangene og røret. Er de tette så blir det for høyt trykk i motoren og du får oljelekkasjer. Når du først bytter oljeutskiller og slanger til veivhusventilasjonen, som forøvrig er en drittjobb uten at motoren er ute av bilen, så koster det nada å bytte røret til peilepinnen. Se her for en sprengskisse av alt som bør byttes: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
  6. Takk for svar, det var egentlig det jeg også kom frem til. Greit at bilen er kjørbar, også for kjærrrringa. Hadde vel ikke fått gjort annet enn å lakke opp frontspoiler etc...
  7. Kan du fortelle litt om hvordan du fikk frem disse målingene og hva kjøreruta bestod av? Ålesund - Oslo (95 oktan, på høsten), og Oslo Molde tur/retur (95 oktan tur / 99 V-Power retur, på våren). Oslo - Trysil tur/ retur (99 V-power, nå i vinter). På sistnevnte tur hadde jeg et forbruk på 0.73 l/mil på vinterføre og piggdekk. Jeg målte ved å fylle full tank og nullstille kjørecomputer. Kontrollmålte også ved å lese km.stand og antall liter fylt. Jeg kjører stortsett på cruisecontrol der det lar seg gjøre, og marsjer ~10-12% høyere enn tillatt fartsgrense i 80 sonene. 100 soner overholder jeg stort sett. Slipper gassen i nedoverbakke og bremser på motor. Ser langt frem og planlegger lyskryss/ stopp-punkter. Grisekjøring får jeg gjort i fra meg med motorsykkel på bane.
  8. Jeg hadde tilsvarende på min '01 med samme motor. Jeg skiftet alt av veivhusventilasjon. Veivhusventilasjonen på denne bruker å gå tett, og da bør du skifte ut og samtidig skifte til den for kaldere strøk. Det nytter ikke å bare skifte slanger, men du må skifte oljeutskiller og peilerør i tillegg. Om det ikke gjøres får du for høyt trykk i motoren og den begynner å bruke olje, i verste fall går toppakningen. Hvilken olje du bruker har også betydning, og det å skvette på forskjellige typer kan ofte gjøre vondt verre.
  9. Sist jeg målte kjørte jeg på 0,69 l/mil på langkjøring med 99 V-Power kontra 0,84 - 0,85 l/mil med 95 oktan. Det er 600 liter mindre bensin i løpet av mine 40.000 km i løpet av et år. Om 95 koster 14,- og 99 V-Power koster 16,- er det en differanse på 3440,- per år. 0,85 l/mil * 4000 mil * 14 kr/l = 47600 kr 0,69 l/mil * 4000 mil * 16 kr/l = 44160 kr Tenker jeg holder meg til 99 V-Power. Det gir bedre ytelse, og bedre økonomi.
  10. Hiver meg på denne tråden. Jeg har orginalt M-sport 704 understell på min 2001 E39. Nå har fjæren på ene siden bak knekt. I tillegg begynner demperene å bli litt slappe, dykker godt ved kjøring over fartdumper etc. Skal jeg gå for orginale dempere/fjærer eller kan det være en idé å gå for Bilstein B12 eller B14 PSS kit? Jeg syns forsåvidt det orginale m-sport understellet er fast og fint nok, men lurer på om det kan være noe å hente på et Bilstein kit? Er det andre kit jeg bør vurdere? Jeg skal også skifte foringer rund baut med det samme jeg er under der.
  11. Makes no sense.. Redd for å få tenningsbank på 95 ? Nei, men nå er vi rimelig OT, og dette har sikkert blitt diskutert ihjel tidligere, men min bil bruker mindre suppe på 99 V-Power enn på 95 oktan. Fakta. Målt, om og om igjen. Motor er en M54-B22, bilen har gått 132 kkm.
  12. Neeh, kjører aldri på 95 oktan - det bruker for mye suppe. Her er det 99 Vpower som gjelder.
  13. Ok - takk for svar. Vurderer å sette på et konverteringskit, men det er kanskje like greit å fylle 30/70 eller noe. Grattis med X5 da.
  14. Hvordan fungerer konverteringen nå som det har blitt mange minusgrader, og - er det noen som har erfaring med http://www.tankaetanol.nu/ sitt KIT?
  15. Det er snakk om kun bakre del, ja. Aner ikke om det passer på en 320. Det kan kanskje noen andre svare på?
×
×
  • Opprett ny...