Gå til innhold

marius325i

Medlem
  • Innholdsteller

    121
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    dirte@online.no

Profile Information

  • Interesser:
    Melbu, Vesterålen

marius325i's Achievements

  1. Minstepris på diffusern da ?
  2. Bilradiospesialisten.no f.eks
  3. Flott bil:) Knappene på rattet beholder du hvis du kjøper overgang fra bmw med multifunksjonsratt til f.eks pioneer eller apine, alt ettersom, har prøvd begge merkene og det funker bare godt.
  4. Får vel heller lete videre etter et ratt
  5. Har en slik airbag liggende, men jeg trenger et ratt som det du har, kan du ikke heller selge meg det ?
  6. Må være et m-tech2 ratt fra e30 da siden han har e46 m3 (Forrestn så har det ikke airbag)
  7. Står katalysatorene på manifoldene på e39, slik som på e46 ? Hva gjør folket med katalysatorene, går det ant å fjerne di ?
  8. Ble anbefalt Castrol av Motortechnik, og kjøpte den hos dem, husker ikke eksakt NR på olja da det er et års tid siden. Fikk på 7 liter. Bunnpanna mi var helt tom når jeg tok den ned, ikke helt bra akkurat. Anbefales og ta ned bunnpanna på kassen og gjør den rein, samt bytte filteret i samme slengen.
  9. Ifølge verksmester hos Motortechnik nøyaktig 40grader.........
  10. Ja men dette forklarer jo ikke nøkkingen jeg har når motoren er kald, og den i tillegg er treeeeg på lavt turtall. (Kamsensor og veivsensor) Byttet innsugsbelgen for ca 1mnd'e siden, og har sprayet med startgass, så alt slikt er tett.
  11. Fantastisk bra grublet til dere som har funnet ut av dette! Har i skrivende stund bestilt meg et sett. Min har følgende symptomer: -Når motoren er kald, og jeg setter i "drive", og den er i førstegir og jeg trykker pedalen et-par cm inn og holder den helt i ro ser det ut som jeg "digger" musikk med hele kroppen min, eller skal man kalle det en svak wiplash-repeat? Dette skjer hver gang den er kald. -Motoren er det jeg kaller veldig svak på lavt turtall, men kommer med et "poff" ved rundt 3000-3500o/min. -Når jeg kommer kjørende mot f.eks et kryss, slipper gassen og slakker av, så akkurat i det øyeblikket jeg trår på gassen igjen bare DØR hele motoren.. Det kan gå lang tid mellom hver gang dette skjer.. Da mener jeg 1mnd og vell så det. I forrige uke hadde motoren en mongo-dag, den stoppen ca 10 ganger på en liten by-tur med endel kryss osv (iløpet av 5min.). Eneste likhetstrekk jeg har funnet når dette skjer er at motoren er varm hver gang det skjer. Har også lest på forumet at dette kan skyldes KAMsensor eller VEIVsensor ? Noen som vet noe eksakt om dette ? Takker for svar
  12. Pen kjelke dette Er det ettermontert diffsperre på den ? Er vel bare M3 av e46 som har dette org ?
  13. Tanken streifet meg litt ja, desverre. Får prøve og telefonere litt imorgen. Må jo være NOEN som har fjernet katalysator i forbindelse med montering av grenrør på e46?
  14. Orginalt er det 1stk lambdasonde FØR katalysator, og 1stk lambdasonde ETTER katalysatoren på hver manifold. Hva skjer om jeg i denne sammenhengen FJERNER katalysatorene, og erstatter di orginale manifold'ene med grenrør ? Vil det komme noe motorlys i dashbordet når di bakerste labda'ene får andre verdier enn det di skal ha med katalysatorer ? Di grenrørene jeg har har kun hull for 1stk lambda, og jeg lurer også på om jeg kan skippe den lambda'en etter katalysator når katalysatoren er fjernet, eller om jeg må sveise inn en mutter og feste lambda'en selv om katalysatoren er fjernet ? Takker for alle svar.
×
×
  • Opprett ny...