Gå til innhold

bcrazy

Medlem
  • Innholdsteller

    433
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

bcrazy's Achievements

  1. Har selv byttet til m fangere både foran og bak på min 97 E39. Jeg ville ikke gjort det igjen. Foran brukt reparert original, bak uoriginal. Bakfangeren er fra koed, den passer ok men plasten er av dårlig kvalitet. Er redd for å ødelegge den bare når jeg vasker bilen om vinteren. Plasten blir VELDIG stiv når det er kaldt. Foran så trenger man ganske mange deler og deksler for at alt skal passe som originalt m-tech. Er fangerene du har fine og hele så bruk heller pengene på noe annet
  2. Prøv å kjør bilen hardt! Og lenge. Bytt olje og se om det hjelper før du prøver diverse renseprodukter.
  3. Uansett stand tror jeg ikke en 2000 E39 som har gått nesten 400.000 er verdt noe særlig mer enn 25.000. Prut! Det er ikke lett å selge biler med såpass høy km uansett hvor bra de er, da de fleste bilkjøpere ser seg blind på hvor langt bilen har gått.
  4. Du ser vel omfanget om du fjerner fangeren. Jeg vil tro du kan fjerne det der med sandblåsing. Det vil nok holde ganske lenge. Men det er sikker rust på innsiden av hullet der klipset sitter også. Så skal du være 100% så må du kappe ut og sveise inn nytt. Men igjen sveisen er den første plassen det begynner å ruste på nytt...
  5. Hva slags motor har du? Jeg hadde en løfter som hang seg på min m52. Noe som løste seg med en "italian tune" og ett ekstra oljeskift.
  6. Den skruen der hadde jeg ikke giddi brukt tid på å få ut. Fest sensoren med den ene skruen som ikke har knukket, kommer til å holde i massevis.
  7. Er jo ingen grunn til å bytte hele kanalen om det "bare" er rust ved jekkfestet. En som kan dette kan fint lage til det som trengs fra en stålplate.
  8. Kjøp heller original kvalitet her: www.pelicanparts.com Holder mye lenger
  9. 1. Få tatt en skikkelig diagnose 2. Jeg har opplevd ved bytte av hjullager foran problemer med abs ved brukt av uoriginalt lager. Brukte du originale lagere bak?
  10. Ikke lurt. Sveis mutter på tuppen og skru ut. Vel det verste som kan skje er at sensoren detter ut, så da kan jeg heller ta problemet dersom det skulle skje. Men den sitter såpass hardt at det er lite sannsynling.
  11. Skjedde akkurat det samme på min E39. Skal du borre den ut, så tror jeg du må demontere hele navet for å komme till, noe som er mye jobb. Jeg lot den knekte skruen sitte. Monterte ny sensor og den satt såpass trangt i hullet at jeg tror ikke skruen er nødvendig. Sensoren sitter fortsatt på plass etter ca 2 mnd's tid.
  12. De har nå blitt en del bedre siden 240/740/940 dagene, har hatt 240 og 940 før. Kona har en 2006 V50 som er en fin bil med bra komfort og ganske bra kjøre egenskaper, men på dårlig vei selv med ganske bra senk er min 16 år gamle E39 i en annen liga. "problemet" er jo som du sier at det er en annen klasse, så det blir vanskelig å gå tilbake når man har hatt noe bedre, men det hadde nok uten tvil lønnt seg rent økonomisk.
  13. Som nevnt av flere sjekk etter rust. Deretter hjuloppheng. IKKE kjøp en billig dårlig vedlikehold e39. Det er nok mye dyrere enn å gi noe mer for en som er tatt vare på. På min E39 har jeg brukt desidert mest penger på hjuloppheng. Lite problemer med elektronikk/motor. En flott bil med gode kjøre egenskaper og komfort som du må betale for i form av relativet høye vedlikeholds utgifter. Fornuften i meg tenker på å kjøpe en V70. Foreløpig har ikke fornuften fått styre
  14. Disse: http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/sma ... %2520%2520
  15. Mine bilstein b8 fungerte helt fint (selv om jeg synes de var litt i stiveste laget for norske veier) i ca 70.000km før ene fordempere plutselig mistet halve vandringen, og det var ikke fordi den var frosset... Har sachs dempere nå.
×
×
  • Opprett ny...