Gå til innhold

Aracna

Medlem
  • Innholdsteller

    333
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Søgne

Aracna's Achievements

  1. Må si meg enig i hva Jan Tore sier. Ha på den originale fangeren til du kommer over en brukt/ny m-tech eller m3 fangere. Ellers ser det bare helt på tryne ut. Du kan seff. gjøre som du vil, men det er mange e36 der ute som er mishandlet der ute når det er snakk om styling!
  2. Hehe... tenker dette er en sak for lommelegen.no!
  3. Regner med du scanne bilen når tenningen står på 2? Ellers er det nå en gang slik at e34 ikke har så mye el.komponenter å scanne.
  4. http://bmwtips.com/OwnersManuals/manuals.htm
  5. Du kan prøve å koble fra batteriet i 10 - 15 min.. _kanskje_ lampen forsvinner da. Men jeg tror nok det beste er å ta bilen på verksted å slette feilmeldingen der... evnt. om du kjenner noen med carsoft o.l. Det beste er å koble fra batteriet før du tar ut seter. Da slipper du lampen.
  6. Hvis du mener sjeldene inne i bilen, har det jo ikke noe å si. Hele vitsen med dette er at du skal få ut evntuelle luftbobler som sitter i i varmeregisteret. En god pekepinn på at det luft og/eller lite kjølevæseke er at det ikke kommer varmluft når bilen er driftsvarm.
  7. Med mindre det er "kjempehull" i kjølesystemet ditt, vil du ikke merke etter en tur at det forsvinner kjøleveske. Men, i dette tilfellet tenker jeg nok bare at du ikke har luftet skikkelig. Det er menge meninger om hva som er den beste måten å gjøre dette på, men jeg har hatt god erfaring med å sette bilen i den bratteste bakken du kan finne, skru ut lufteskruen og lokket på ekspansjonstanken. Sett på varmeapparatet på full stryke (varme). Så når bilen går på tomgang, helst bare med lav temp, heller du i vann/glykol til det begynner å komme vann ut av lufteskruen. Når det kommer bare vann ut, og ikke bobler, da begynner det bli bra. Etter du føler at det nok, kjører du en tur. Etter dette må du ta en skjekk eller to og eventuellt etterfylle de neste dagene. Da skal det gå bra.
  8. Det første jeg tenker på er viskose-koblingen på viften din.. er denne slitt, vil ikke motoren få nok kjøling når du kjører sent eller står stille. Kjør bilen varm, parker, opp med panseret, skjekk at det er god motstand når du prøver å vri rundt viften. Er denne lett å få rundt når motor er god og varm, er denne antageligvis utslitt... veldig normalt at denne ryker.
  9. Bruk en 32 mm fastnøkkel for å løsne vifta fra pumpa. Sett nøkkelen i posisjon slaik du kan "slå" den til viskoseclutchen løsner fra gjengene på pumpa. Et par 3 dunk, så løsner den.
  10. Hvis ikke det er mer stress å bytte olje på kassa enn dette, ser jeg lyst på det. Tusen takk for fin DYI. Bare et raskt spørsmål; min har rullet 270 000 km nå, og regner med at oljen på automatkassa aldri har blitt byttet... er det merkbare forskjell, eller er det mest for å få ro i sjelen?
  11. Jeg har letet en stund etter slike viskere til min, uten hell.. Festene på e39 er utrolig sære, og det er bare bosch som jeg kan finne passende viskere av. Disse koster jo seff drøye 500 kroner stk..
  12. Hei er det noen er som har tilgang på avtrekkersettet som benyttes til skifting av de fire foringene på bærebroen til e39 stasjonsvogn? Skulle likt ha målene på dette slik at jeg kan mekke noe liknede selv, siden innkjøp av dette settet koster mer enn det smaker. Noen som kan hjelpe? Mål og evnt. bilder hadde hvert toppers! PS: jeg vet om guiden på AutoPower, tanken er å lage avtrekkerern enda mer lik originalen.
  13. På det lille strammehjulet er det to bolter. Den som ikke er i senter av hjulet er til innjustering.
  14. Dette kan høres dumt ut, menne når skjekket du pluggene sist? Det kan være at en eller fler plugger er løse, ikke mye, men nøk til å lage en lyd som i denne filmsnutten.... Det er ikke alltid at løsningen er så dyr eller avangsert! Jeg villle sjekket pluggene før du begynner med videre feilsøking.
  15. Caterstagforinger kan ha noe med vibreringen ja. Samme køddet på min. Byttet heler casterstaget med foringer... alles gut!
×
×
  • Opprett ny...