Gå til innhold

jon_79

Medlem
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

jon_79's Achievements

  1. Bilen er innimellom ugrei å få i gir. Kjennes ut som cluthen ikke løser helt ut. Har lufta systemet, men det hjalp ikke. Regner da med at minst en av sylindrene må overhales. Er det noen som har noen tips til å finne ut hvilken av de som med størst sannsynligeht er defekt? (Pedalen henger litt igjen noen ganger)
  2. 600,- Har muligens papirer på Eibach fjærene, men ikke på AP fjærene. AP fjærene har jeg lakkert sorte og bilen ble godkjent med de på.
  3. eller bud...
  4. 320/323 topp med all innmat. Toppen er skjev, mulig også sprukket.. Kam, ventiler og vippearmer er bra. (Kam og vippearmer er demontert, ventiler sitter i toppen) Selges samlet, billig!
  5. Øsnker å kjøpe en 2d 325 (E30). Trenger ikke ha norske papirer. Evnt et karroseri uten rust er også av interesse.
  6. Ikke lenger for salg
  7. Stempler og råder fra diesel selges. Bud ønskes.
  8. Hekkskjørt til E30 selges eller byttes i org fanger. Vet ikke hvilken type det er, men tror ikke det er orginalt. Farge = sølv Har ikke lyktes å legge inn bilde enda, men kan mailes.
  9. Takker.. Fant feilen til slutt. Dårlig kontakt i kontakten ved sikringsboksen. Har ohm`et ledningen frå føler til instrument flere ganger og da her alt virka ok. Typisk det, men har i det minste lært litt!
  10. Er det vanlig 1,5volts batterier eller er de oppladbare? Alle andre instrumenter viriker. Har derfor liten tro på at det er batteriene, men er jo verdt et forsøk. Skal prøve med et potmeter og simulere motstand i kretsen. Da bør det ikke være noen tvil..
  11. Sliter noe vanvattig med å få liv i motortemperaturmåleren. Bilen er en 85 320 med 323 motor fra 83. Har bytta 2 følere, målt fobindelse til instrumentet og prøvd med et annet instrument jeg kjøpte på høggern. Nåla flytter litt på seg akkurat i det man vrir om nøkkelen, men ingen ting mer. Finns det en sikker metode å teste instrumentet? Leste et sted at man kan kortslutte ledningen til jord og at nåla skal vise maks. Stemmer dette? Ledningen som jeg mener er til føleren er brun/lilla. Føleren er av den typen med en "pinne" som stkker ut. Er en lignende føler med 2 "pinner" rett ved siden av, men jeg har kommet frem til at dette er en bryter som slår ut ved 70grd. Og har vel da ingen ting med instrumentet å gjøre. Har heller ikke funnet noen skjemaer som viser denne føleren. Håper noen har noen tips. Har knota med dette leeenge og beg å bli lei.
  12. Vil vel anbefale deg å glemme hele greia. Om du skal bygge om til annen motor i bobla, så hold deg til bokser eller rekke firer, eventuelt en V6 (i værste fall). Subarumotorene er jo bokser firere så det er jo enklere jobb i den grad noe slik kan karakteriseres som enkelt. Vekt er også et viktig poeng her.
  13. Kan disse batteriene ha noe med en defekt tempføler å gjøre da? Jeg har Motometer instr på min 85 320i.
×
×
  • Opprett ny...