Gå til innhold

thomasev

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

thomasev's Achievements

  1. Takk for mange svar og synspunkter - det er fortsatt ikke lett. Lovlig/ikke lovlig er mest pga forsikring og mulige regresskrav. HK avgiften til staten (hvis godkjent) er evt noe som følger med - men jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot å "la være i innrapportere", staten er grådig som den er. Snakket med en som har satt inn en kompressor på en 320 cab (2.2l), og han var mektig imponert over skyvet den bilen hadde fått. Hvor mye den bremset og ladetrykk var ukjent, men den gikk hemningsløst.. (han brukte vel omtrent disse ordene..). 320'en mangler litt dreiemoment, og det er det jeg mest er på jakt etter.. Kommer til å prøve en 330d og skal forsøke å få meg en prøvetur i en 330i også (og skal vurdere 325i..). Så får vi se hva det blir til... 320'en min står tilsalgs på FINN - så det kan godt være at jeg må kjøpe meg en ny dersom noen legger et hvist antall lapper i bordet for min nåværende...
  2. Der er vel riktig det... men en kompressor er vel litt "enklere" å oppdage enn et styreprogram på en chip. Jeg vet ikke om det er vanlig at forsikringsselskapet leser "styreenhenten" for å se om bilen er chippet eller ikke?
  3. Det er ikke lett, men jeg er litt opptatt av at det blir lovlydig - mest pga forsikring og eventuelt tap av forsikring dersom uhellet skulle være ute osv... Og hvis det er vanskelig å få det godkjent - så heller jeg vel mer og mer mot en 330d (som jeg tross alt også kan chippe for en "billig" penge). Skulle jeg mot formodning få en tunet 320 godkjent - så vil vel det koste nærmere 120K med HK avgift osv... DA begynner jeg å nærme meg investeringen i en 330d - og fornuften tilsier vel at jeg bør gå den veien... 320'en er min andre BMW og det er biler med MYE kjøreglede. Har en avtale for å prøve en slik en - og da er jeg vel solgt tenker jeg... Takker så mye for alle innspill, trengte dette for å tippe i "riktig" retning ( -> 330d)... mvh thomas
  4. Valgets kvaler... Vil ha mer pulver og står foran to valg. Sette inn en Esstuning kompressor i min 01 320i eller selge den og kjøpe en 330d (02-03 modell). Er det noen her som har erfaring med Esstuning sin kompressor på en tilsvarende bil? Er det vanskelig å få godkjent av Biltilsynet og gir kittet såpass mye mer at det er verdt å betale 50K for oppgraderingen. EN "oppgradering" til 330d vil koste meg ca 180-200K, og det betyr at 320'en med kit vil være rimeligere.. Men jeg er veldig opptatt av at det blir ordentlig på alle måter - inklusive godkjenning (pga forsikring osv...) Mvh thomas
×
×
  • Opprett ny...