Gå til innhold

Mr_Sunde

Medlem
  • Innholdsteller

    1251
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    asunde@enter.vg
  • Website URL
    http://www.velom.net/verksted/

Profile Information

  • Interesser:
    Olden(Stryn)

Mr_Sunde's Achievements

  1. Tviler på at dekkene hadde noe å si her. Det var vel tørr asfalt, så vil nok tro at det hadde lite å si med tanke på denne hendelsen. Det er uansett fryktelig trist når sånt skjer. Vet hvem noen av de etterlatte er og føler med de.
  2. Min 91 mod 316i har ABS og orginalt skiver bak. Min 92 mod 318i har ABS og orginalt tromler bak. Pussig opplegg
  3. E36 320 og 325 har samme girkasse. Så dette passer nok.
  4. Bunnpannen er vel ikke noe lenger på 5 serie? Det står jo på samme motor. Motorfestene er ulike. Bunnpannen og oljepickup er ulik(Sumpen på oljepannen står i forskjellige ender. På E34 er skavlpadeksel montert fast på bunnpannen, men på E36 er dette montert på blokka. Tidlige E34 med M50 motor hadde Getrag 260 kasse, men senere modeller har samme som på E36.
  5. Du kan jo bare bytte til E30 bærearmer med bærekule. Koster litt over 700 for stykket på Scmiedmann. Da er det bare en enkel skruejobb.
  6. Heisen på førersiden har sikkert mest ledninger i og med at den har automatikk på opp og ned.
  7. Kommer an på når den ble produsert. Sjekk Online ETK oppe til høyre på siden her. Tidlige E34 med 24 ventilers motor hadde Getrag 260 girkasse. Senere E34 hadde S5D250G/S5D 200G kasse. Dette er samme type som E36. Ser ut som 260 kassa ble brukt fram til januar 1991.
  8. 325 E36 har vel vanligvis 3,15 i utveksling. 316, 318 og 320 har vel 3,45 tror jeg. Dette er med manuell kasse. Med automat så er det kanskje litt andre utvekslinger.
  9. Hullet for feste av lenkarm i bærearmen er der på alle bærearmene. Problemet er at selve stabstaget er ulikt. Det blir feil vinkler på innfesting av 92++ mod lenkarm til stabstag fra 91 mod. Du kan heller ikke ta et stabstag fra en 92++mod og sette på en 91 mod da innfestningene som er sveiset på rammevangene er forskjellig plassert. Har prøvd dette selv da jeg har både en 91 mod og en 92 mod.
  10. Bentley E36 Denne har ikke 316 og 318i så motoren på disse er ikke med, men ellers så skulle dette funke.
  11. Kan kanskje vere noe rusk i bremserøra, eller at hovedsylinderen er defekt.
  12. Er den orginal? I så fall er jeg intr. Er møkk lei uorginale karosserideler
  13. De siste E36 M3'ene hadde S6S 420G kasse. E46 M3 har også denne kassen, men det er annet delenummer på den. Viss du har den kassen på din E36 så er det vel ikke så mye vits i å skifte. De første E36 M3'ene hadde S5D 310Z eller S5D 320Z i senere utgaver. Disse er jo en del svakere enn 420 kassen. Det tresifrete tallet angir hvor mye moment den tåler så det er jo en del forskjell på 310/320Nm og 420Nm. Har ikke noe svar på spørsmålet om kassen fra E46 vil passe desverre.
  14. Kjøp ny bærebro på Scmiedtmann. Koster litt over 700,- pr. stk. Da slipper du å måtte presse ut den gamle og inn den nye. Er mye enklere enn å bytte bare bærekulen. Ville byttet denne på begge sider når du gjør dette. Fjærer bør byttes parvis ja. Skal du bytte fjærene foran så må du ha fjærklemme. Kjøpes billig på biltema. Dette er jo bare bagateller
  15. Kan vere mange grunner til dette Slakk i opphengskuler Slakk i endeledd styring Kast i skiver Ubalanse i hjul Feil på hjulstilling(Spissing)
×
×
  • Opprett ny...