Gå til innhold

GunnarEP

Medlem
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Klæbu

GunnarEP's Achievements

  1. Skvettlapper foran og bak til 7-serie E-38 selges for 200kr, evt. byttes i skvettlapper til MB R-Klasse.
  2. Bilen ble solgt til slutt, håper ny eier blir like fornøyd som jeg har vært Så gjenstår det å se om tilværelsen som Alfa-eier blir like problemfri som den var som BMW-fører. Suget etter en hot-hatch med bensinmotor ble for stort, og valget falgt på MiTo QV som tilsynelatende gir mer for pengene enn Mini Cooper S. Nå må jeg bare venne meg til en brutal torque steer
  3. Det kan se ut til at forrige 1-serie er blitt iskald på bruktmarkedet. Til tross for at jeg har priset meg lavest av samtlige faceliftede 118d med sportsseter/xenon og har lagt litt arbeid i annonsen, er det skuffende dårlig interesse for bilen. Er E-87 virkelig så ukurant? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35138168
  4. Det vil nok lønne seg for meg å bytte den ut. Jeg bruker i gjennomsnitt 2000 i måneden på å holde Activa'en i toppform, og det går ca 1500 mer i drivstoff enn det som er nødvendig. Det skal være nok til å dekke verditap og kapitalkost på en bil i 200k-klassen. Selv om jeg regner 700 kr i måneden til service og slitedeler på en brukt 118d blir regnestykket positivt. Activa'n er dritmorsom på sommerføre, ja . Men savner Bimmer på vinteren...
  5. Etter å ha vært ett år uten BMW, har lysten igjen begynt å melde seg. Jeg bruker i dag en Citroen Xantia Activa som pendlerbil, men 30000 km i året på en slik bil koster mer enn det som er fornuftig. Jeg bruker nesten 2700 kr i måneden i bensin (med 0.9 på mila), og vedlikeholdsbudskjettet er skyhøyt. Ved å bytte til en mindre dieselbil, vil bare drivstoffbesparelsen være nok til å finansiere en atskillig nyere bil. Fornuften sier en ny Polo tdi eller liknende traurige småbiler, men lysta mi sier BMW. Jeg drømmer om en 1-serie med sportsseter som pappabil, og tror en 3-4 år gammel 118d vil gi et relativt økonomisk og fornuftig bilhold. Samtidig er ikke spranget opp til ett år eldre 120d så veldig stort. Det som gjenstår er å overbevise meg selv om at Activa'n koster mer enn den smaker (ikke lett), pluss å overbevise konemor om at det betyr penger spart å bytte ut Activa'n. Er det noen som har noen tips som kan lede meg inn på den rette vei?
  6. Kan nå legge fram tilstandsrapport etter en grundig gjennomgang hos merkeverksted. Det ble ikke avdekket noen alvorlige feil på bilen.
  7. Bump! Dette er et teknisk veldig bra eksemplar, og prisen er god ut fra tilstand, utstyrsnivå og km-lengde.
  8. Bump...
  9. Ny pris!
  10. Ja forstå det den som kan. Når det gjelder biler som har bikket 10 år, ser jeg det som et stort pluss med manuell girkasse. En slipper å bekymre seg for dyre girkassehavari, samt at bilen er mye kvikkere og billigere i drift. Tds motoren er lett å skremme opp i 180 hk / 360 Nm. (Jeg har ikke gjort det selv, bilen føles sterk nok som det er.) Dette er i grenseland av hva automatkassen i tdsa tåler. Manuellkassen er visstnok samme på tds som i M5, så her er det gode marginer. M.a.o: Skal du chippe bilen? => Velg manuell girkasse...
  11. Ingen som er interessert i en velholdt tds? Bilen har utstyr som er skreddersydd familier med barn: -Integrerte barneseter som er veldig praktiske og plassbesparende hvis en har barn i alderen 6-11 år. -Solgardiner i sidevinduene bak. 1000 x bedre enn solskjermer med Ole Brumm motiv som bare dekker halve ruta. -Sidekollisjonsputer bak. Det var ikke vanlig i 1998. I tillegg til litt snacks som tilfredsstiller far (og mor): -Elektriske skinnseter med memory og oppvarming -Automatisk avblendbare og innfellbare speil -Integrert GSM-telefon Fulgt servicer og utført alle påpekte mangler. Komplett tectylbehandling utført med garanti.
  12. Ny pris!
  13. Opp! Bilen er fortsatt til salgs.
  14. Pen touring selges av BMW-entusiast: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15508327 Kjøpte bilen i mars 2006 av merkeforhandler. Jeg har følgt opp bilen godt så lenge jeg har hatt den, og den fremstår nå som et meget bra eksemplar.
  15. Sikker på at det ikke bare er girkassen som veksler opp/ned mellom 5. gir og lock-up? Dette skjer avhengig av belastningen mellom 85 og 100 km/t, og kan føles som litt lugging. Lock-up kobles kun inn med kassa i E...
×
×
  • Opprett ny...