Gå til innhold

BDC

Medlem
  • Innholdsteller

    176
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Norge

BDC's Achievements

  1. blir dette noe av?
  2. remmib? like flott bil som vanlig
  3. dette er hellrot.
  4. hvordan er karosseriet, er det noe rust (overflaterust, i hjulbuer, kanalene, under)? bulker? hvordan går motoren, noe tikking? hvordan er/kjennes clutch og girkasse? noen andre feil eller mangler?
  5. jeg er helt med på hva du mener, det er såpass treg responstid at man merker tiden gå fra man trykker på paddles'en til girskiftet skjer. men jeg mener fortsatt at fun-factoren med paddles er høy ESS (norsk selskap for de som ikke vet det) leverer software til steptronickassen i E46, ta en titt på www.esstuning.com
  6. dette funket helt topp på min forrige '01 330Ci, og Håkons dom over ZF-kassene er aldeles overdrevet. paddles er kjekt ved banekjøring, og ellers når det måtte falle deg inn å kjøre litt sporty. du må forresten ha et M3 SMG ratt i tillegg hvis du ikke var klar over det, noe som kan kjøpes sammen med kittet eller alene her i Norge. det kan lønne seg å kjøpe det her i Norge avhengig av hvilken pris du får. Dette kittet er forøvrig veldig flott konstruert og tillater en smertefri og rask installasjon. V er en utrolig kunnskapsrik person når det gjelder BMW, man kan trygt handle med han. men det skal sies at ZF-kassen i min nåværende bil er mye hurtigere og gir en deretter bedre respons. "på høy tid at BMW fikk inn de nye gearkassene" - det er ikke så fælt lenge siden disse ble introdusert av ZF, så noe særlig før introduksjonen av E92 kunne de ikke kommet..
  7. BBS RS-GT er topp på E46 sedan hvis du er ute etter kant
  8. jeg er absolutt med på et treff som foregår i drammensområdet.
  9. siterer meg selv fra denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=50126 polish kan være kjemisk eller abrasiv, sistnevnte kan være av ulik styrke, og de kraftigste kalles da rubbing. abrasiv polish inneholder små partikler (ørsmå) som sliper (fjerner litt av) klarlakken for å jevne ut og fjerne merker, riper, "edderkoppnett" o.l. den klarlakken som blir fjernet er så mikroskopisk at det ikke er noe å bekymre seg for dersom man ikke bruker rubbing-produkter som kun er ment for store riper o.l. kjemisk polish har ikke slike slipeprodukter i seg, og er derfor mer beregnet på å få mer glans i lakken uten å fjerne litt av klarlakken. polish gir ingen beskyttelse, det er kun for å få en penere lakk (mao. klarlakk) for mer glans! voks er det som legges oppå og beskytter lakken. her finnes det ulike typer, eksempelvis syntetiske og naturlige. naturlig voks består bl.a. av carnauba voks, mens de syntetiske kalles "lakkforsegling" (sealant på engelsk) og er lagd i laboratorier. sealants gir mye lenger holdbarhet og er oftest lettere å legge på, men gir litt mindre dybde og glans enn naturlig carnauba voks. sealants er flytende, carnauba voks er oftest slik som hårvoks, altså i fast form, men kan være flytende.
  10. så lenge det brukes på "ønskes kjøpt" annonser er det vel greit? verre når noen forsøker å lure kjøpere med falske bilder. flott bil forøvrig!
  11. jepp, BilXtra selger Meguiar's rundt om i landet. ellers er det en fordel å dele opp claybaren i flere deler til de ulike panelene på bilen. mister du den på bakken, kast den (ikke bruk den på felgene heller)! kan virke ganske skremmende, men er veldig enkelt og gir enorme resultater. bilen skal være nyvasket og tørr før du begynner. del opp claybaren, lag en pannekake, spray litt quick detailer på et par fots område og la pannekaka gli over lakken (i rette bevegelser, ikke sirkler). merker du at den henger igjen eller "skubber" så bruker du for lite quick detailer. når du ser overflaten på claybaren som glir over lakken begynner å bli skitten, kna den slik at du får frem en ny, fin overflate og fortsett. tørk forsiktig av den quick detailern som blir igjen på lakken med en mikrofiberklut. overflaten er nå som glass! husk å legge på voks (eventuelt poler først hvis det trengs) da claybaren fjerner all beskyttelse (voks).
  12. av de ville jeg valgt Breyton Vision:
  13. anbefaler ikke å bruke felgrens på felger med annen finish enn originalfelger og stålfelger. høyglanspolerte, custom finish, krom etc. kan fort bli stygt og ødelagt, spesielt med syrebaserte (sitrusbaserte) produkter. men på vinterhjula kan det nok brukes (regner med det trengs hos mange også ) en tommelfingerregel er at man ikke skal behøve noe annet enn bilshampoo + svamp/microfiber/chenille etc. for å fjerne møkk, bremsestøv etc. lønner seg ikke å la det kake seg opp med bremsestøv, det kan fort vise seg vanskelig å fjerne uten å møtte ty til grovere metallpolish.. hvis du merker at det er mye tjære, asfalt o.l. som sitter fast på felgen så er det mye lurere å spandere en runde med claybar (enten av fin grad eller medium dersom det er virkelig gjenstridig møkk) for å spare resten av felgfinishen.
  14. Yngvejos: Meguiar's NXT wash inneholder ingen form for voks, i motsetning til Meguiar's Gold Class shampoo
×
×
  • Opprett ny...