Gå til innhold

Smaug

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Harstad

Smaug's Achievements

  1. Har sjekka EGR. Den er helt fin.
  2. Det står: Code: Description: Mileage: 0043F1 DDE: Electric auxiliary heater 237260 004501 DDE: Exhaust-gas recirculation 237270 004507 DDE: Exhaust-gas recirculation 237300 004530 DDE: Charge-air pressure Control 237050
  3. Supert, takk! Var nettopp hos Bil i Nord og fikk lest av på nytt, slapp faktisk å betale denne gangen Fikk opp følgende koder: 004501 004507 004530 Noen ide om hva det kan være?
  4. Ja, det blir fort 600-700 for å få lest av/sletta.. Har en 2002 modell.
  5. Ja, det blir for 600-700 for å få lest av/sletta.. Har en 2002 modell.
  6. Ja, litt irriterende at jeg ikke fikk den faktiske koden. Mulig de undervurderer kundene sine. Møter mye rare holdninger på verksteder rundt om kring, spesielt som jente.. Etter litt mer feilsøking fant jeg ut at vakuumslangen som går fra vakuumbeholderen som står ved turboen var sprukket. Bytta den og har nå ganske bra drag, men fortsatt ikke helt fornøyd med bunndraget. Drar lite på før rundt 3000rmp. Burde kanskje få sjekka at feilkoden er sletta?
  7. Okei, skal ut å sjekke litt nå. Må kanskje prøve å dra av noen flere slanger for å se hvor vakuum kommer fra..
  8. Jepp.. Skrev "lå lagret feilkode på nedsoting" på kvitteringa jeg fikk med meg.
  9. Bil i Nord i Harstad, service og deler til BMW. Har nå fått feilsøkt litt mer, og et viser seg at EGR- ventilen funker, men det er ikke vakuum i vakuumslangen som går fra EGR- ventilen og bakover på motoren. Kan det være noen ventiler som jukser?
  10. Har hatt litt trøbbel med bmw-en i det siste. Bilen går dårlig, det skjer omentrent ingen ting når jeg tråkker på gassen, selv i 1. og 2. gir. Var innom verksted og fikk lest av feilkoder, fikk beskjed om at det lå lagret feilkode på nedsoting. Verkstedet helte på 2 bokser Tunap og mente jeg måtte få blåst ERG- ventilen ren. Var litt skeptisk til det, siden jeg har hatt ventilen ute og sjekket den for noen måneder siden. Tenkte det var greit å sjekke ventilen på nytt, så jeg skrudde den ut. Ventilen var ikke spesielt sotete, den så mye verre ut sist jeg hadde den ute. Har kjørt bilen aktivt på høye turtall, og det er ikke blitt noen merkbar forbedring. Kan det være at EGR- ventilen har låst seg eller at den ikke funker som den skal? Hvordan finner jeg eventuelt ut om den må byttes? Kan det være noe annet som ikke stemmer? Har nylig byttet vakuum- slangene. På forhånd takk for alle svar!
  11. Turtellern funker som den skal, men skal sjekke det ut, kan være den som fusker:) Takk for tips!
  12. Hei! Jeg har nettopp byttet motor i min e36 320i, 1991 mod. til samme motor, men 1993 mod. Alt funker, bortsett fra at når kontakten til luftmengdemåleren er innkoblet går bilen på tomgang på rundt 1300-1400 rpm, før den ruser opp til 2500-3000rpm. Om jeg tråkker på gasspedalen, reagerer den, men går saktere enn normalt tilbake. Kan kjøre uten denne kontakten innkobet, men da går selvsagt forbruket opp. Jeg har byttet luftmengdemåler, gasspjeldet, lamdasonden, trykkregulatoren, tomgangsregulatoren, styrehjerne og skjekket alle slanger for falskluft. Hadde bilen inne til diagnose, og fant to feilkoder, 54 og 12, en på 4. coil og en på gasspjeldet. Har byttet coilen og plugger uten hell, samt kontaken på gasspjeldet. Om det e noen som har vært borti noe lignede, eller har en idé om hva det kan være, kom med tips! Jeg er gått tom for idéer...
×
×
  • Opprett ny...