Gå til innhold

mr.big

Medlem
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Steinkjer

mr.big's Achievements

  1. mr.big

    PC Diagnostikk

    kan være falskluft det der. Spray startsgass på/rundt slangene inn til innsugsmanifoilen (fra lmm). Hvis den ruser seg opp da er det falskluft.
  2. Mener dette skal være plug and play, med litt forbehold
  3. Den riktigste oljen for en M-40 motor som har russlet noen km er 10W-40, delsyntetisk etter mine erfaringer ihvertfall.
  4. mr.big

    ABS

    Har tyskimportert 91- mod 318i selv, er ABS på den iallefall.
  5. Skal ikke si hvor mye man kan ta av, for det er jeg usikker på. Men kan si at ved å redusere vekta på svinghjulet vil bilen kanskje bli litt hvassere på turtall, MEN den vil også få redusert bunndrag så jeg ville okke gjort dette på en så liten motor.
  6. mr.big

    lys problemer!

    Kan kanskje høers ut som om du har en jordfeil en eller annen plass.
  7. 91-mod 318i (M40), 260.000 km. Tikker omtrent ikke.
  8. mr.big

    Turtallsperre

    Har selv en 318i, men med M40 motor da. Den kutter på 5400 omdr/min. Der er det kammen som er slitt, tror jeg....men jeg hadde prøvd å bytte bensinfilter først om jeg var deg, er "litt" rimeligere det
  9. ...eller det kan være et lite rusthull ved lista i forkant av bagasjerommet, har vært borti dette selv. Du må selvsagt åpne luka for å se etter om dette.
  10. Høres nok ut som en gåen bryter det der ja.
  11. enig med oddis, legg på 3 lapper og kjøp en is motor istedet for.
  12. Når motoren går på tomgang prøver du å kline til dynamoen med en hammer (ikke så hardt at du skader den da; ). Hvis den med det samme faller litt på turtallet, dvs. begynner å lade igjen er det nok bare å bytte børster så blir den god som ny.
  13. Tipper at det er termostaten som "henger" i åpen posisjon. Det vil i alle fall gjøre at det går laaaaang tid før man oppnår normal driftstemperatur (hvis man gjør det i det heletatt).
  14. Tipper at det er traversforingene dine som er gåene. Da vil bilen slenge med rompa.
  15. Jeg har det samme problemet på min E-36, og der er det lageret som er gåent. Jeg vet ikke hvordan det ser ut på en 5 serie, men på 3 serien er det ei gummitopp i senter av støtdempertårnet. Når man vipper av denne vil man se at tappen på støtdemperen beveger seg opp og ned i forhold til tårnet når man vugger bilen, da vet man at det er lagret som er gåent. Til E-36 skulle de ha 470 kr for nytt lager på merkeverksted, ikke så ille det. Er litt jobb da du må ut med hele fjærbenet for å skifte, men ikke vanskelig. Lykke til!
×
×
  • Opprett ny...