Gå til innhold

rams

Medlem
  • Innholdsteller

    113
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Skedsmokorset

rams's Achievements

  1. Det er nok bremseskoene som "henger". Demontér, puss dem rene for skitt og prøv igjen (eller bytt)
  2. Hvorfor spør du ikke et autorisert BMW verksted om dette??
  3. Sier vel kanskje noe om kjørestilen din også?
  4. Du bare demonterer de gamle og monterer inn de nye... Kikk på "Online ETK" linken til høyre på siden, let og finn
  5. Det er ikke så interessangt hva "noen" måtte mene så lenge verkstedet har påpekt og meldt inn en feil. Rett den opp eller få et annet verksted til å ferdigmelde "feilen" om den ikke egentlig er der. Når det gjelder parkeringsbremsen er det krav til progressivt pådrag og så lenge brekket ikke tar før det er på topp, så er det også en feil.
  6. Er det koplingene som gir strøm til lampa i festebraketten du tenker på eller er det kontakten i andre enden? Uansett så finnes det vel to forskjellige kontakter til festebraketten, vær obs på det! Til hver kontakt (en til hver lampe) trenger du to ledninger med et kontaktpunkt (som tres igjennom kontakten og låser ledningene til den) igjen trenger du to slike for hver lampe. Disse ledningene kan du enkelt skjøte videre innover med smeltekontakter som ved hjelp av varme både forsegler loddingen mellom ledningene og gjør loddingen tett for fukt. Delenummer finner du ved å bruke linken "ETK online"
  7. Har du i det hele tatt tilstrekkelig spenning på batteriet ditt?
  8. Hvis du leser "mangellappen" du fikk av verkstedet som utførte testen står det også hvilke frister du har å forholde deg til
  9. Kikker du på "online ETK" under "diverse linker" på høyre side finner du svar. Har forresten ikke skiftet denne enheten selv, men det er antakeligvis en nokså omfattende jobb bare å komme til
  10. Det har lite for seg å sveise rust på dørene. Bytt dem i stede!
  11. -kanskje også ny bremsewire (har slitt med det samme på min E36 et par ganger inntil en gluping på et BMW verksted nevnte i en bisetning at bilen alltid må parkeres med brekket på. Noe jeg nesten aldri hadde gjort).
  12. Har aldri fjærnet dette på min egen, men tar jeg ikke veldig feil er dette festet med plastnagler som utvider seg bak "stoppskivene" de går igjennom. I så fall er det bare å nappe dem ut med et flatjern, men beregn å måtte bytte en del.
  13. kikker du på "online ETK" (link til høyre på forsiden!) ser du nok at pærene er festet på en sokkel og sokkelene med alle pærene festes i en brakett. Utenpå denne brakettet med alle pærene er det et deksel som varierer fra modell til modell
  14. Bruker du "online ETK" på høye side og legger inn nødvendige data om doningen din vil du også se at dette er plankekjøring! Det er å foretrekk å montere lyktene før du monterer den øvre delen av fangeren. Selve fangeren med fronten er hovedsakelig festet med to bolter til ramma, men det er også greit å være klar over at skjermbuene, beskyttelsesplasten og inntakskanalene må løsnes.
  15. Spesialverktøy for BMW kan du bestille hos ethvert BMW delelager
×
×
  • Opprett ny...