Her om dagen var bilen dau når jeg skulle starte. Sjekket da nivået på vann i batteriet å måtte etterfylle 1 (EN!) liter vann.. Skikkelig godt vedlikehold av forrige eier med andre ord. I alle fall.. Det viser seg nå at bilen står å suger strøm, batteriet blir tomt om den står i et par dager.
Har nå montert nytt batteri i bilen (regner med at det andre har tatt farvel), men fortsatt drar den jo strøm sånn at dette blir tappet ned. Ingen lys, eller andre strømtyver står på når tenningen er av. Når jeg setter ledningen på - polen gnister det, noe som jo tyder på at det står noe forbruk på.
Har forsøkt å måle motstand fra + ledningen til jord. Her var det en motstand på 10k ohm. Når jeg da forsøkte å dra ut sikringene en etter en økte motstanden til 100k ohm når jeg kom til sikring nr 31 (Gong sto det i lokket). Denne tilhører visstnok startsperre, AC, kjørekomp, tenningstyring osv.
Min konklusjon er jo at når motstanden øker når jeg tar ut denne sikringen, vil det si at det er i denne kretsen det dras strøm? Skal nevnes at det gnistret når jeg satte på - polen også med denne sikringen ute.
Noen som kan hjelpe eller har noen tips? Det ser så fryktelig teit ut å gå frem å skru av - polen hver gang jeg skal stå parkert en stund, folk kan jo begynne å tro at BMW er skrale greier
EDIT: Bilen var ikke sånn når jeg kjøpte den for 2-3 uker siden (såvidt jeg vet om), og jeg har ikke gjort noen endringer i noe som har med elektrisitet å gjøre.