Gå til innhold

PerL

Medlem
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Trøndelag

PerL's Achievements

  1. I følge Scandia artikkelen øker de brennstoffmengen ved å forlenge innsprøtingstiden, og da er det helt logisk at resultatet ble slik. Øker både fortenning og tilført brennstoff får man en kollosal økning i sylinderens makstrykk, forsinkes tenningen sammen med økt tilførsel, stiger eksostemperaturen dramatisk. I begge tilfeller er det også økt risiko for brennstoff nedslag på sylindervegg/stempel-topp og ringer, med økt termisk belastning på metallet som resultat. En kombinason av dette er fatal..... Det er synd at Scandia ikke oppgir hva som er "like forhold", er de kjørt med samme belastning eller er det 100% på begge, slik at den chipede gikk med høyre moment? Har søkt litt rundt på nettet for å prøve å finne ut hva disse billige Power boksene egentlig manipulerer på bilers brennstoffsystem, og det eneste de oppgir er å øke pumpe trykket i forhold til motorens turtall, rett og slett for å utnytte luftovrskuddet som alle nyere biler blir kjørt med for å få best mulig resultst på avgassmålinger. Så lenge det ikke er trykkstyrte brennstoffventiler, kan jeg ikke se noen problemer dette.
  2. Instruksjonsboka for e46 sier max tauehastighet 70 km/t og max distanse 150 km med automat. Dette gjelder ikke for firhjulstrekkere, da må et hjulpar løftes fot tauing.
  3. Dette hadde vel værtkjekt å ha....
  4. Har noen prøvd denne metoden for innlegging av fotobokser på BMW navi.? Har prøvd selv noen ganger, men tror ikke konverteringen av POI filen blir god nok. Er det noen som har fått det til å fungere med norsk POI base? http://www.bmwnavaddpoi.co.uk/default.htm
  5. PerL

    lurer litt

    Felgene til firhjulstrekkerene har forskjellig ET fra standard 3serie. E30 325ix spiser fordekk med standard 3er felg.
  6. Har scannet inn en norsk bruksanvisning for avtagbar krok. håper den kan være til hjelp. Trenger bare litt hjelp til å sende vedlegget....... Mulig dette virker: http://img506.imageshack.us/img506/4622 ... ingqi8.png Kvaliteten er veldig dårlig, men jeg kan sende på e-post om det er behov.
  7. Vel, det er beskrevet i min instruksjonsbok (e46) som strømsparende parkeringslys (til bruk i land som tillater det.....
  8. Endelig, en som lytter til gammelkara.............
  9. Jordfeil.............
  10. Svarte lenger oppe i tråden: 120+-10 Nm, dette er egentlig veldig enkelt....... Har du en fiskevekt, du vet dem med fjær og krok i begge ender... 100 Nm tilsvarer 9,81 kg med 1m arm.D.V.S. du kan ganske enkelt måle lengden fra senter av bolten til senter av håndtaket på verktøyet du bruker for å trekke til boltene med, er denne lengden 0,5m så er krafta du må bruke på håndtaket: 9,81x2kg osv... By the way.... jeg sa 120+-10 Nm dette er hentet fra BMW's TIS manual..... For at ingen skal tro at de har havnet i problemer, så kan jeg fortelle at jeg driter i alle disse tallene, mitt beste tips er bruk orginal hjulnøkkel som følger med bilen, og alt er OK! Det er bare en VIKTIG ting å huske på, har du alufelger, sjekk hjulboltene dine med jevne mellomrom!
  11. Ja, xenon har bare 35W effekt, og det fungerer perfekt, uten feilmelding så lenge den bayerske oljebrenneren (330xd) står.... Når motoren går så flimret xenon fjernlysene noen minutter før de sluknet. og jeg er helt sikker på at det ikke var dårlig kontakt i xenon systemet, har ikke gjort noe med de koblingene utenom å koble dem over til relet. Og nå over til REN gjettning: Siden jeg ikke kan finne sikringer eller reler for de orginale fjernlysene, går jeg ut fra at alt dette kontroleres i en "svart boks" og når motoren går så er det flere forbrukere som trekker ned spenningen til denne, som igjen fører til et tilstrekkelig spenningsfall slik at ballastnes startstrøm øker tilstrekkelig til at automatsikringene i den "svarte boksen" blir stående å klapre en stund før de gir opp. Har noen en bedre forklaring, så er jeg bare ører...................
  12. 120 +- 10 Nm
  13. Har montert xenon fjernlys, og måtte inn med ekstra kabel og rele for å få dette til å fungere. Dette førte til konstant lys feilmelding... Har noen et forslag til løsning av dette problemet? Dette gjelder e46, men er vell likt for alle med computer.
  14. beklager typo i siste innlegg. Det skal være 2004-2 high DVD, i en 2004 mod E46, som ikke vil ut med eject knappen.
  15. Har samme problemet som alex3d, en DVD sitter fast i spilleren, og det hjelper ikke ikke å slå av tenningen, som Kjell Rune skriver. Det er "Proff" navigatoren i en 2002 E46 det gjelder. Finnes det en slik nødutløser som vi hadde dengang det var CD stasjoner som var "topp"?
×
×
  • Opprett ny...