Gå til innhold

Brats

Medlem
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Brats

  • Bursdag 11/01/1985

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim

Brats's Achievements

  1. Takker for svar så langt. Har lest litt på det med motstanden, men er det ikke sånn at den skal fungere på maks hastighet om denne er gåen? Noen som har peiling på pris for å evt. bytte vifte og motstand?
  2. Hei Satt meg inni bilen min(2003, e46, 316i touring) i dag og merket at vifta ikke startet. Har klimaanlegg. Det har vært en pipelyd i vifta på lav hastighet en god stund. Denne lyden blir borte om jeg guffer opp hastigheten, og lyden kommer bare når det er kaldt. Men nå fungerer altså ikke vifta, noe kritisk da jeg har tenkt å kjøre hjem i jula (5timers tur). Prøvd å kjøre den på maks hastighet uten at noe skjer. Første gang den ikke fungerer. Noen innpå her som kan komme med noen tips? Sjekka sikringen til Klimaanlegget, alle tre så hele ut. Er vifta gåen? Takker for svar.
  3. Vil felgene under passe på min e46 touring? FORAN: 81/2J x 18H2 CH015 JIL 01 ET35 (innpress) BAK: 10J x 18H2 CH018 JIL 01 ET40 (innpress) Dekk: 225/45 R18 88W foran 255/35 R 18 90W bak
  4. Takk, for tipset! Bilen er fortsatt like "ille". Noen andre som har noen tips? Jeg har kjørt bilen på langkjøring, og da går den helt fint, men på småturer så begynner denne å fuske på halvgass, omtrent på 2-3000 omdr. Om jeg da gasser på kommer den seg, noen ganger kommer det et lite "poff" når jeg gasser på! Kan vel tyde på at jeg ikke får forbrent all bensinen? Noen som har noen tips? All hjelp mottas med en stor takk!
  5. Har en 94 mod. e36 318 cab. Denne fusker når jeg kjører med halvt gasspådrag. ved 2-3000 rpm. Om jeg trykker gasspedalen i bånn så går bilen normalt. Når jeg da lar den gå på tomgang så er den ikke helt jevn der heller, da går den opp og ned med ca 100-200 rpm, dersom jeg ruser den når den går sånn, så blir tomgangen jevn/normal igjen. Med halvt gasspådrag så går den liksom å fusker, den går ikke reint og da har jeg nesten ikke noe motorkraft. Og når jeg da gir på mer gass så kommer det liksom et lite "poff" før den går normalt. Veldig irriterende, har prøvd med kondensfjerner uten hell. Minner meg litt om mopedtida, da forgasseren på mopeden var feil innstilt, så den gikk bare å putra. Noen som har noen formening om hva det kan være?
  6. Da fikk jeg bilen tilbake fra verksted. Og nå starter den, enn så lenge hvertfall. Starteren fikk ikke strøm, de hadde funnet ut at det var noe galt med et rele som satt på torpedoveggen! Så nå kobla di bare det relet ut, fordi de hadde ikke relet inne. Noen som veit om dette er startrelet? Eller hva slags rele det eventuelt er? Og om det har noen praktisk betydning at dette ikke koblet til nå? Bilen starter ihvertfall nå...
  7. Skal få sjekket det ut!
  8. Bump
  9. Kan nevne at når jeg har kjørt hjemmefra og oppover til Trondheim(en tur på ca 6 timer), så har den pleid å starte når jeg har stoppet på bensinstasjoner på veien oppover. Men når den får stått ei stund, så starter den ikke igjen..
  10. Har hatt den på verksted 3 ganger nå for samme problemet! Første gangen byttet de en del i tenningslåsen, men den ble ikke bedre. Neste reparasjon børstet de jordingsledningen for irr og satte den fast på nytt. Samme problemet dukket opp like etterpå. Nå tredje gangen ble det byttet starter, og den starta visstnok mange ganger etterhverandre da de da hadde prøvd den inne på verkstedet. Men når jeg skulle hente den og den hadde stått ute noen timer, så startet den ikke! Ikke særlig moro, og heller ikke billig. Kan virke som at når motor er varm så starter den oftere enn når motor er kald. Noen som har noen meninger?
  11. nei, har ikke det. Nå er problemet så ille at jeg må få gjort noe. Hvor mye skal spenningen være på starteren da? Og hva må jeg gjør om spenningen er lav? Bytte batteri?
  12. prøvde det uten hell:( noen andre som har noen formening?
  13. Har en 1994 e36 318 cab som enkelte ganger ikke vil starte. Vrir om tenninga uten at noe skjer. Ikke antydning til at starteren går rundt. Dette skjer bare av og til, og det er ingen ulyd i starteren ellers. Når den ikke vil starte er eneste muligheten å ta den på trill, men da starter den lett.. Noen som har noen tips om hva som kan være feil?
  14. bump
  15. Hmmm... Den startet i stad når jeg skulle bytte starteren, vi hadde den inne og startet den flere ganger etterhverandre. Startet da hver gang. Så begynte vi å låse opp og igjen dørene på begge sidene. Låste opp og igjen med og uten nøkkel, hadde bare ned vinduene så fikk vi låst opp bilen uten nøkkel. Da startet den ikke da jeg låste den igjen på passasjersiden med nøkkel. Så jeg gikk rundt, låste opp førerdøra og prøvde å starte den. Da fikk jeg startet den igjen... Han som skulle hjelpe meg med å bytte starteren mente derfor at det ikke var den som var problemet. Men for all del, kan hende han tar feil. Andre mulige årsaker?
×
×
  • Opprett ny...