
bmwm3carbon
-
Innholdsteller
86 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Omdømmeaktivitet
-
-
bmwm3carbon fikk poeng fra Morty999 i Supercharged E30 M3
Godkjennings planene er igjen aktuelle. Ser ut til at det kan gå veien, men venter fortsatt på svar fra SFOOR.
Etter å ha fått negative tilbakemeldinger for noen uker siden, har jeg kommet i kontakt med en i BT som har en løsning for dette med effekt dokumentasjon og toll avgifter.
Hadde egentlig bestemt meg for å sette motor i orginal stand og vise bilen uten kompressor, for å få skilt på den. Så kompressoren, inkludert tilbehør, var demontert og orginal deler var delvis montert. Hadde også samlet sammen det som trengs av deler for orginal godkjenning - bremser osv.
Etter kontra beskjed fra BT fredag fredag 3/12, har jeg hatt skru maraton, og montert kompressoren igjen. Gikk ca. 7-8 timer på demontering og det samme på montering. Veldig trangt, men enormt imponerende arbeid av de som har tilpasset og maskinert "kittet".
Greit å få skrudd litt og gjøre seg kjent med oppsettet.
Bilde uten kompressor, innsug ++.
Kompressor montert igjen:
"Nye" BBS RC hjul montert og nye nyrer. Dårlige mobil bilder dessverre.
http://s1314.photobucket.com/user/aaenes/media/Mobile%20Uploads/image_zpse740dfc3.jpg.html]
-
bmwm3carbon fikk poeng fra Ivrig86 i E46 M3. SMG eller manuell?
Skriver under på dette. M3 motoren/bilen passer perfekt med SMG!
Når det gjelder det Magnus sier, vil jeg si at M5 V10 er mer "ukontrollert" med SMG. Etter min smak blir det for grovt og ubehagelig for en bruksbil. Det er bygget mer for høye hastigheter enn svingete norske veier og bykjøring. Man må være ganske bestemt på gasspedalen, og det er ikke noe "kjerringbil".
-
bmwm3carbon fikk poeng fra Bjanne i Import av E60/61 M5
Har selv hatt e60 M5 og har fulgt godt med på prisene.
For ett år siden fikk du en rimelig bil til 700.000,-. Idag får du nok en til 600.000,-.
De godt utstyrte og "beste" bilene vil alltid holde seg bedre i pris.
Problemet er bare; Bilene blir ikke solgt! Nesten uansett hvor langt ned i pris selgerne går (Innenfor rimelighetens grenser). Slik jeg ser det gjelder dette for alle biler med høy effekt og høyt drivstoff forbruk (X5, Cayenne, RS6, RS4, M3, Q7 osv osv). De bare ligger og ligger ute på markedet. Se hvordan det har gått med e39 M5, så tror jeg du har litt av fasiten for hvordan det går med e60/61 M5.
Skal du kjøpe en sånn bil, må du akseptere å tape flere hundretusen ila noen år.
Når det er sagt er det ingen annen bil i verden jeg heller ville tapt penger på enn en M5 med V10. Grommere blir det ikke!
-
bmwm3carbon fikk poeng fra bmw cab i Import av E60/61 M5
Har du tak over hodet, mat på bordet, klær til ungene, råd til en ferie innimellom og ikke minst råd til forsikring - og fortsatt råd til en e60/e61 M5, ja, da er det bare å gå i butikken:-)
-
-
-
bmwm3carbon fikk poeng fra R Andersen i VS. BBS RC300
Det står +13. For meg er ikke det en selvfølge at det betyr ET13, men jeg hadde en mistanke:-)
-
bmwm3carbon fikk poeng fra Kristian i Supercharged E30 M3
Takk for svar!
Det hjelper å høre litt hva andre har slitt med. Får bare gjøre det beste ut av det.
-
bmwm3carbon fikk poeng fra e30 tic i Supercharged E30 M3
Jo, det stemmer. Men fra nyttår økes (mest sannsynlig) bruksfradraget på biler som er 15-29år.
Om jeg har regnet rett blir bruksfradraget på denne bilen 94%. Da havner jeg på 20-30.000kr i avgifter med 330hk. Om jeg ikke får godkjent bilen med kompressor og må registrere den med 194hk, blir avgiftene ca 10-15.000kr.
-
bmwm3carbon fikk poeng fra e30 tic i Supercharged E30 M3
Svensk bil ja. Med nye avgiftsregler fra nyttår vil det koste 10-15.000. Tror ikke alternativ beregning lønner seg på disse bilene.
Får først høre hva BT/SFOOR har å si. Har ihvertfall fått positive tilbakemld. Bakkevig i Haugesund kunne ikke se noen showstoppers, så da går jeg for full pott:-)
-
bmwm3carbon fikk poeng fra Diiesel i Supercharged E30 M3
Ikke helt stødig på photobuckrt:-). Motorrom.
-