Gå til innhold

Oscillo

Medlem
  • Innholdsteller

    71
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Tønsberg

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Oscillo's Achievements

  1. Beklager tregt svar. Ble pappa på mandag, så har ikke brukt så mye tid på pcen i det siste. Bilen blir dessverre solgt komplett som delebil.
  2. Har forresten et ubrukt hjullager i eske også dersom noen trenger. 100kr
  3. I løpet av uken forsvinner bilen til huggeren. Si ifra dersom det er noe dere trenger. Alt av karosseri er rustbefengt, og ikke noe særlig å spare på. Bilen må være kjørbar etter deleplukking. Står på Barkåker ved Tønsberg.
  4. På min slavesylinder måtte jeg skru ut hele luftenippelen og stikke en ståltrådbit inn i hullet for å få noe væske gjennom. Kan ha tettet seg inni der.
  5. http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenan ... citors.htm
  6. Det høres jo ut som om du har prøvd det meste nå, men jeg får vel komme med det som ble løsningen for min del. Min M50 jaget også på tomgang, og ruset da opp til ca. 1400 rpm, før den slapp seg ned igjen til ca 500 rpm. Dette gjentok seg i ca. 1-2 sek sykluser. Snittforbruket lå jevnt på 1,1-1,2 liter på mila mens den jukset som verst. Jeg koblet på diagnoseutstyr og slettet alle feilkoder i alle moduler jeg fikk tilgang til, og etter dette har ikke motoren kranglet det siste halvåret. Om det var dette som gjorde utslaget, eller om det kun var en ren tilfeldighet skal jeg la være usagt, men så lenge motoren går som den skal så gidder jeg ikke å bruke mer tid til å gruble på det
  7. Med rattet i normalposisjon og så langt bakover som du får det, så kan du vippe instrumentpanelet ut i det største hullet i rattet. Ved å forsiktig vri rattet mot venstre samtidig som du lirker på instrumentpanelet skal det gå helt greit å få det ut. Har gjort dette flere ganger selv.
  8. M50TU-motor i en E36, men han får ut ventilen uten å ta av manifold. Skal gjennom samme operasjonen selv, men orker ikke å begynne på det mens det er så kaldt... http://www.bimmerwerkz.com/forum/3-seri ... 48667.html
  9. Jeg legger umiddelbart merke til at e34 ikke er listet opp blant 'workable models'. Har du testet diagnoseverktøyet ditt på en e34?
  10. Har du en link til det kit'et du kjøpte? OBD2-connector, eller den runde BMW-connectoren? Jeg har kikket litt på dette: http://cgi.ebay.com/BMW-INPA-OBD2-Diagn ... 3254wt_905 Er jo ikke så mye penger det er snakk om, så mulig jeg tar sjansen.
  11. Takker så mye for tilbudet. Er nok noe langt å kjøre, men jeg reiser ned til sørlandet innimellom, så kan jo gi lyd fra meg hvis jeg skal nedover i nærmeste fremtid. Bortsett fra det så ligger det nok an til at min neste bil også blir en bmw, så jeg ser ikke bort i fra at det kunne vært like greit å kjøpe diagnoseutstyr selv. Hvor har du kjøpt ditt?
  12. Er det noen som bor i nærheten av Tønsberg som kunne ofret noen minutter for å kjøre en diagnose på bilen min for meg? E34 med M50B25-motor.
  13. Jeg brukte en 2-armet avtrekker fra biltema (20-340 eller 20-341), en 12mm gjengestang, et par muttere og en passende plate på størrelse med foringen for å få dratt foringen ut. For å få i den nye foringen brukte jeg gjengestanga med boltfestet under baksetet som mothold.
  14. Kjøpte 3 coiler av NiFtY. Ble levert kjapt og greit, og han testet også coilene på sin egen bil før de ble sendt. Nå sviver motoren som ei klokke, og alt er bare velstand.
  15. Funker coilene, og hva tar du eventuelt pr stk for de?
×
×
  • Opprett ny...