Gå til innhold

Ulseth

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    ulseth_her@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

Ulseth's Achievements

  1. Bare så det er sagt så er det en god bil. Med ¨skjønnhetsfeil¨. Den er kjørt 383000 km. Men motoren er fortsatt i god stand takket være Tysk ingeniør kunst og eiere som ikke har vært for harde på gass pedalen. Har hatt 4 eier inkludert meg hvis jeg ikke tar helt feil. Kjøpte den vel for ca 1 år siden nå. Og det jeg mener med skjønnhetsfeil er at det er 2 bulker. 1 Selvforskyldt og en ¨hit and run¨. Rygget inn i en lykte stolpe. Og en idiot bulket bilen min og stakk av uten å legge igjen en lapp eller noe. Ellers er interiør 97 prosent perfekt. Mangler askebeger til venstre bakdør som forsvant da jeg skulle fikse Vindusheisen. pluss det er den platen som er under rattet er litt løs men det er bare ett par skruer så sitter den fast. Bilen er fra 1985 så det er snart en veteran. Motoren som er i den er opprinnelig på 127 hester men etter 22 år så er sikkert litt tapt. Men den største skjønnhetsfeilen den har er vel mangellappen fra Snapdrive. Med Andre ord den er ikke EU-Godkjent. Men hvis du har peiling på bil så kan du fikse det lett. Det som ikke er som det skal er -Rustne Bremserør (koster ett par hundrelapper eller no på biltema) -Knekte dempere på fremme på venstre og høyre side. ( 1000 lapp eller noe på biltema) -Foringer(ikke peiling på hva det koster) Speedometer(ett par ledinger som må festes skikkelig bare tror jeg) - pluss ett par ting til. Delene koster mellom 3 og 4 tusen. og skal være lette å fikse hvis du kan noe om det. Jeg har verken kunnskapen eller tiden eller pengene til å fikse den nå. Og jeg har ikke lyst til å knokse den. Den fortjenere en bedre skjebe enn det. Det jeg foreløpig har skiftet er Førersete, Olje og Ett helt nytt batteri som er kjøpt på mekonomen. Var kanskje litt mye å bruke på ett batteri til en 22 år gammel bil men den er verdt det. Det følger med 3 sett med Felger. De som er på bildene er sommerdekk og så har jeg orginal felgene med vinter dekk og ett sett med stålfelger som egentlig bare bør brukes som reserve dekk da de er veldig stygge. Bak dekkene bør skiftes på sommer felgene da det ene er ganske slitt og det andre har ett ca 20 cm langt hull i seg. Reserve dekket er på nå. Har du noen andre spørsmål spør så mye du vil på E-post og mobil. Div info: -BMW 520i E28 1985 mod. -Motor 95 kW (127 hk) @ 6000rpm -174 N·m (128 ft·lbf) @ 4000rpm (ifølge wikipedia) -M20B20 motor. Rekkesekser. Prisen er 5500,- kan diskuteres. Send Mail om du vil ha mer bilder eller en tekstmeldig. Bilen står i Stavanger Uten skilter Tlf: 97544259 E-Post: Ulseth_her@mac.com
  2. mine seter er blåe.
  3. hva måtte jeg har gjort for å fått den nedi i 85 e28 520i motorrommet mitt? forsterke noe? masse sveising og greier? jeg har egentlig ingen peiling på slikt men har litt lyst til å sette i en kraftigere motor enn de 129 hk jeg har nå.
  4. hvordan er det å få den nedi en E28 1985 520i?
  5. førere setet mitt i min E28 er helt ødelagt. finner ikke noen på ''knoksen'' så jeg håper noen her har et førersete til salgs. han så hadde bilen før meg knakk av festene for setet og sveiste dem på igjen og sveiset igjen det ene hullet der skruene skal gå. slik at jeg ikke får fikset det lett. så nå sitter jeg i en konstant rånestilling selv om setet er helt oppe og rett. gjør vondt å kjøre langturere slik setet er nå.
  6. hadde ikke vært feil å bytta inn min E28 520i i denne nei. hehe.
  7. jeg fikk det til. måtte bare ta en tang og skru stanga med. var litt rustet fast.
  8. Problemet er at etter løsnet pluss og minus polene så får jeg ikke løsnet beslaget på bunnen av batteriet. Her er det en stang istedenfor en mutter som stikker opp. Går ikke an å skru på den. Noen som har hatt lignende problemer? Og skal det være slik orginalt?
  9. det funker ikke, prøvde å skifte sikring, men røyk med en gang jeg skrudde på vifta igjen. Noen ideer til hva som kan være galt og hvordan jeg kan få fikset det?
  10. Har En 520i E28 og for ett par uker sia så slutta plutselig varmeanlegget å funke. Så nå går ikke doggen vekk i det hele tatt iogmed at de er ganske kaldt nå. Prøvde å skifte sikring men den røyk med en gang jeg skrudde varmeanlegget på igjen. Hva Kan være galt? Hvordan Kan jeg fikse det?
  11. Har En 520i E28 og for ett par uker sia så slutta plutselig varmeanlegget å funke. Prøvde å skifte sikring men den røyk med en gang jeg skrudde varmeanlegget på igjen. Hva Kan være galt? Hvordan Kan jeg fikse det? er ikke så lett å kjøre i snøen og ikke ha noenting sikt i det hele tatt.
  12. nettside til m-tech styiling deler? Har en E28 85 520i som jeg vil har litt deler til og hørte at det finnes litt mtech styling til den.
  13. 1985 E28 520i har gått 380k.... men er utrolig bra vedlikeholdt. ingenting rust. fin i lakk. hel og pen motor.
  14. JEg har relativt lyst til å lakkere Bmw 520i min svart metallic. eller noe. Noe annet enn grå/blå jeg har nå. Hvor mye kan jeg regne med at det kommer til å koste sånn ca?
  15. Hjertelig takk for hjelpen
×
×
  • Opprett ny...