Hei igjen.
Jeg har nå hatt bilen inne hos 2 bmw-verksteder. Der har de kjørt diagnose på bilen og begge har fått opp samme feil: "Glødeplugg, activation interrupted" på sylinder 1, 2 og 4. Ingen visste helt hva dette betyr, men begge verksteder sier i ettertid at den feilen ikke er noe å bry seg om, etter at de har undersøkt det med andre. Det skulle visst ikke ha noe å gjøre med mitt problem. Videre mener de at jeg (de) evt. bare må begynne å feilsøke for å finne ut hva det høye forbruket og misvisningen mellom hva computeren viser og hva jeg måler manuellt.
Nytt spm. ang. misvisningen. Ved siste tankfylling hadde jeg kjørt 66 mil. 38 av disse er landevei/motorvei ved 80-100 km/t. De siste 28 milene er bykjøring i Oslo. Lite kø-kjøring. Jeg fyller opp 58 liter. Ett forbruk på 0,87. Jeg føler dette er for mye. Computeren sier at det er brukt 0,64(?!). . Det er jo en misvisning på ca 35%.
Hadde det stemt med hva computer viser hadde jeg vært veldig fornøyd . Det hadde og vært mer i tråd av hva jeg hadde forventet meg og lest i tester om denne bilen. Har og kjørt 30 mil bare motorvei. Da målte jeg den til 0,62, noe jeg er fornøyd med, men computer viste 0,47....igjen ca 30% misvisning.
Er det noen her som har samme bil (eller andre typer for den saks skyld) og vil sjekke om computeren har en stor misvisning, eller har noen erfaringer eller tanker om hva dette kan skyldes, så hadde jeg vært takknemlig for det.