Det står originale hjul på bilen. 20". 275/35forran og 315/30 bak (hvis jeg husker riktig).
Når det gjelder dekktrykk så har jeg hørt mye rart oppigjennom.. Jeg har drevet med motorsport i endel år og kan etterhvert litt om dekk. Velger å ikke spørre om dekkrelaterte råd her inne Joachim_M5.
Spørsmålet mitt var om det var kjente problemer med foringene/kulebolter i hjulopphenget på X5. Løse teorier basert på synsing er ikke det jeg ønsker å støtte meg på
Dekktryket som BMW oppgir er neppe feil. Chassis ingeniørene i München vet hva de holder på med. MAX trykket er hva dekket tåler og er uavhengig av hva bilen veier..
Tror jeg går for å bytte alle bærearmene med påfølgende hjulstillings kontroll. Da er jeg forhåpentligvis sikret mot å ødelegge nye dekk.
Vianor. Har sett papirene men overvar ikke selve testen.
sånn passe ca.
Det var 3 bar i de, nå kjører jeg på de foreskrevne 2.3
Det er som jeg nevner slitasje på utsiden av venstre framhjul, og også antydninger på høyre side. Jeg mener å ha hørt nevt en gang at E53 har en svakhet i framhjulsopphenget..
Det finnes sikkert mange gamle tråder her inne med svar men søkefunksjonen er ikke til noe god hjelp.
Det jeg trenger hjelp med her er at forhjulene på bilen slites på utsiden. Jeg har hatt hjulkontroll og alt skal være ok. Kjenner noen her inne til om det er noen kjente feil på E53 sitt hjuloppheng?
Originale BMW lenkearmer (H+V) E60 ->07 selges til halv pris grunnet feilbestilling. Ubrukte i original embalasje.
Det er de framme som knytter krengestag opp mot bærearmer.
360,- pluss frakt fra Bergen.