Gå til innhold

TheBirg

Medlem
  • Innholdsteller

    601
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus

TheBirg's Achievements

  1. Jeg prøver igjen for å få få svar på nytt problem i denne tråden. (Se over )
  2. Takk for hjelpen folkens. Ja jeg fannt ut etterhverdt at det var kontakten til ABS/ASC modul på gasspjeld spm forårsaket lysende ABS lampe. Som jeg sa etterhverdt. ABS sensorer ble byttet ut. Sensorer bak bak ble borret ut. Det ble jo ny feil da borring var unøyaktig. Resultat er nå at ABS slår inn på hastighet under 40km/t. Kan det være gjenværende spon mellom ABS giver og ABS sensor som kan skape dette problemet ? Jeg må innrømme jeg er litt rådløs akuratt nå. B.
  3. For all del, det var bare en "kryptisk" måte og si at det ordnet seg etter bytte av de foreslåtte delene i tråden
  4. Oppdatering, sen men bedre en aldri. Byttet kam og veivakselsensor og feilen har på mystisk vis ordnet seg.
  5. Hei, noen med samme erfaring som meg ? CarSoft 6.5 er brukt. Se feilmelding og slik jeg har lest det er dette en ABS føler feil. Jeg har fått teste med lånte (nye) følere, alle 4 Feilen forsvannt ikke, selv etter testtur. ABS/ASC hjerne er også forsøkt byttet (Også fått være så snill og låne). Men den gule lampa vil bare ikke forsvinne. Er det noen som har tips vidre her ?
  6. Eller dårlig gummiblanding i dekket... Hva slags dekk har du ?
  7. Spacere får du nok mangel på.
  8. Sikkert tomt for gass. Sjekk først for lekkasjer, tett lekkasjer og fyll så på ny gass.
  9. Bjørnen 87... Hvor var lekkasjen ?
  10. Hvorfor kvelte katalysatoren motoren din ? Slik jeg leser det har du fjernet et viktig komponent som gir vitale lesninger til elektronikk og hjerne om hvordan injection system skal fungere. Har du programert om hjernen i bilen til denne forandringen ?
  11. Bare husk at kjølevann/væske ikke fordamper bort fra kjølesystemet under normale forhold. Da finnes det en lekkasje.
  12. Bare så det ikke er noen misforståelser. Dempere "sprekker" ikke. Men de kan bunne eller gå i bunn om du vil. (Men for allt jeg vet så kan de sikkert sprekke også når de bunner) Og "bunner" de er de lite hverdt. Grunnen til at man setter på "senke dempere" er fordi de jobber med kortere slaglengde som en senking jo vil medføre til.
  13. Et AC anlegg er hermetisk lukket så er det tomt for gass er det lekkasje. Som det sies så kontakt et kompetent verksted som kan finne lekkasjen for deg uten sporingsstoff (Det griser til anlegget ditt innvendig ) Er det fagfolk fikser de det. Men desverre er det sikkert dyrt og fikse, og finnes desverre ingen billige løsninger. Her snakker vi om et system som jobber under høyt trykk.
  14. Det er et mye større AC system i din BMW en i Toyotaen Derfor merker man forskjellen bedre. Og siden Toyota er Diesel med høyt dreimoment og BMW er bensin med mindre dreimoment så er nok ikke dette unaturlig.
  15. Jeg må si meg enig med "Ballder" Tenningsbank. Ventlitikk og rådebank er nok mere konstante lyder.
×
×
  • Opprett ny...