Gå til innhold

Hofmeister-Knick

Medlem
  • Innholdsteller

    184
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Østfold

Hofmeister-Knick's Achievements

  1. Nå har jeg kjørt en ukes tid med ny glødestyre-enhet, og alle startproblemene er borte! I tillegg går bilen merkbart mye penere etter oppstart også. Skulle nok ha byttet glødeplugger og styreenhet mye tidligere, så hadde jeg kanskje unngått å kjøre partikkelfilteret tett også. Men, men, lett å være etterpåklok...
  2. Det skal jeg. Bilen står nå på verksted, påvente av at nytt partikkelfilter kommer i fra England. Kjøpte det via eBay til 1/3 av prisen hos feks GS. Videre skal jeg også bytte glødestyringen + alle 6 pluggene, da det er like greit nå man først har demontert seg fram til glødingstyringa. Så da burde den starte lett! Fryktet først at turboen var problemet da jeg merket at jeg ikke hadde motorkraft, men den var fortsatt i orden (bank i bordet). Så til andre med startproblemer i kulda: sørg for å kjøre bilen ordentlig driftsvarm over +30 minuntter pluss av og til, for å ikke få samme det samme som meg: ødelagt partikkelfilter. Jeg har mistanke at all den kinninga på starteren fyllte anlegget og filter med uforbrent diesel, og tettet filteret som da på forhånd var i dårlig tilstand grunnet at bilen ikke hadde vært skikkelig varm på noen uker. Min bil blir aldri 100% driftsvarm om det er under -15 grader, ihvertfall ikke ved vanlig kjøring over lenger tid. Da har jeg fått byttet partikkelfilter og 6 glødeplugger, og bilen er fortsatt like von å starte i kulda. Dog skal jeg også inn å bytte glødestyringsenhet/-rele, så snart verkstedet får skaffet delen. Håper virkelig at det løser problemet med ny glødestyringsenhet. Gjenstå å se...
  3. Merkelig. Min blir varm uansett temp. Selv på tomgang i -20 ble den varm relativt raskt. Ellers så har jeg fått fyr disse dagene, men den er ikke helt god. Tror det skal holde hardt når kulda kommer tilbake. Dessuten har all kinninga gitt starteren min skikkelig juling. Den låter IKKE bra nå, hehe. Den sier nok takk for seg om ikke veldig lenge. Verkstedet er et ikke-autorisert BMW-verksted, må være lov å kalle det et entusiastverksted, med god service og ,etter mine erfaringer, god kunnskap. TK Bil, de har link under Verksteder til høyre her. Når jeg sier at bilen ikke blir varm, tenker jeg ikke på inne i kupeen, men ser det på turtallssperren. Når bilen er gjennomvarm, ligger indikatoren på like over 4500 rpm, i den verste kuldeperioden der nåla krøp ned mot -20 gikk sperren aldri over 4200-4300 rpm.
  4. Det skal jeg. Bilen står nå på verksted, påvente av at nytt partikkelfilter kommer i fra England. Kjøpte det via eBay til 1/3 av prisen hos feks GS. Videre skal jeg også bytte glødestyringen + alle 6 pluggene, da det er like greit nå man først har demontert seg fram til glødingstyringa. Så da burde den starte lett! Fryktet først at turboen var problemet da jeg merket at jeg ikke hadde motorkraft, men den var fortsatt i orden (bank i bordet). Så til andre med startproblemer i kulda: sørg for å kjøre bilen ordentlig driftsvarm over +30 minuntter pluss av og til, for å ikke få samme det samme som meg: ødelagt partikkelfilter. Jeg har mistanke at all den kinninga på starteren fyllte anlegget og filter med uforbrent diesel, og tettet filteret som da på forhånd var i dårlig tilstand grunnet at bilen ikke hadde vært skikkelig varm på noen uker. Min bil blir aldri 100% driftsvarm om det er under -15 grader, ihvertfall ikke ved vanlig kjøring over lenger tid.
  5. Det begynner å bli vanskelig å skaffe dieselbiler uten partikkelfilter om du ønsker passelig ny bil...
  6. Dommen ifra verkstedet er klar: defekt glødestyreenhet og defekt partikkelfilter, det siste er årsak til at den ikke har motorkraft da seff. Og nesten 16000,- for et partikkelfilter! Ikke billig!
  7. Har samme problemer som de andre her med min 525da, gått 90000km. I helgen fikk jeg ikke start i det hele tatt, etter å ha fått hostet igang hver morgen etter mye protester hele kuldeperioden igjennom. Vet jeg har et par glødeplugger som har gitt feilmeldinger tidligere, time er beztillt for bytting men nå er glødeplugger utsolgt hos Bosch i hele Europa visstnok. Men, jeg fikk liv i den i går igjen etter lading og bruk av startkabler, men når jeg kjørte den viser det seg at den har mistet så og si all motorkraft. Toppfart er nå 100 (ikke kødd), og den har minimal aks! Det er vel bare å hive dieseldritten på dynga!
  8. Litt før planen er bilder av F10 lekket. De fleste må vel si at dette ser bra ut? Offisiellt blir det først i morgen 23.nov kl 20. Moderatoredit (Fredrik): Repost. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=136495
  9. Og den beholder ihvertfall knekken!
  10. Nice! Dette blir bra!! http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=318601
  11. Hehe, har du photoshoppet selv for å få den "mer naken"?
  12. Dette ser veldig bra ut i mine øyne: Til min store glede er den litt sløve E60 LCI looken erstattet med et litt mer aggressivt frontparti, mer lik pre-facelift LCI. Tenker på under på frontspoileren samt de døve angeleyesene på LCI. Vi gleder oss!
  13. DRL er kun for facelift, så de som har modeller føe 03/2007 har ikke denne muligheten. Jeg ville bedt om en oppdatering hos BMW så får du det slik.. Men skal ikke kjørelys komme automatisk på en bil som er solgt i norge? Joda, uansett kjøpt i Norge eller Tyskland og post/pre-LCI. Vha I-Drive meny "i". Velge: Vehicle settings Velge: Light Der kan du huske av "Daytime running light" (Mulig du må ha en opdatering av bilens software ifht de tidligste versjonene) Jeg kjører med bryter i 'A' (helt il venstre) og da følger lysene tenningsnøkkelen. LCI har vel i tillegg lyssensor som standard, for kun å slå på lys i mørke omgivelser.
  14. Merkeverkstedet er typisk sted hvor en eller annen lærling blir satt til å klå på bilen din. Feks. da jeg satt på nye sommerhjul for første gang og manglet sentererringer, så tok det merkeverkstedet en hel dag på å ikke forstå at det var det som var årsaken til at bilen ristet. Eller når man skal ha utført 2 reparasjoner på bilen samtidig, så har de kun klart å bestille inn deler til den ene av disse, slik at du må tilbake igjen 2 uker etterpå.
  15. Takk for svar. Du vet vel ikke også delenummeret til denne kabelen?
×
×
  • Opprett ny...