Når du bytter batteri må det registreres via bmw tester av et eller annet slag, eller så vill ikke dynamo begyne å lade slik den skal ,da styreenheten /dynamo har tilpasset lading etter det dårlige batteriet du har hatt ,bytter du størelse på batteriet må det legges inn også.
Selger div deler forstilling fra demontert bil med lav km
Forstillings travers
Fjærer
Bærebro h.f
Tannstang
div stag braketter+ smådeler
Motorfester
Girkasse med knekt giraksel.
Rengjør alle dørlister med silikonfjerner det løser lydproblemet for di fleste,kjenner til flere E60 som også har fått listene i døråpningene byttet under garanttiden pga knirking/gnissing (bruk ikke noen form for smøring på disse listene).
Det er en stor forskjell ute å går mellom disse systemer .bmw sitt system flytter åpningstidspungtet for ventilene mens honda forandrer løftet på ventilene, bmw sitt system gir et bredere momentregister mens honda sitt gir effekt på toppen av turtals skalaen kort sagt.
Ja det er en del arbeid , jeg har gjort samme jobben flere ganger ,innstillingen gjøres på samme måte på M41 med mange av di samme verktøyene også .Du må være veldig nøye med pumpeinnstillingen eller så går bilen som en dritt etterpå.Denne beskrivelsen på posten før meg inneholder ikke oppjusteringen av pumpa (statisk justering) kun ut og innmontering av pumpe.
Det høres ut som at det kan vere feil med automatkasse da mest trolig converter,det er en ikke ukjent feil på E60 .Oppfører den seg greit hvis du legger den ned et trinn på kassa manuelt ?.