Siden du ikke svarer på om sylinderene har blitt honet, så regner jeg med at det ikke er gjort. Da har du glaserte flater, og ringene vil aldri tilpasse seg. Det er da nødt til å bli lekkasje, på alle 6. Sot på tennplugger er ett tegn på for mye drivstoff. Ett fuktig sort belegg på pluggene, er olje. Fjæren i oljepumpen bør nok ikke undersøkes, da oversiden av en ventiltetning er trykkløs. Har du defekte tetninger, så renner det ned langs ventilstang på innsug, og på eksos vil du få trykk oppbygning i toppdeksel. Mtp. Vidunderstoff for å finne ut det ene eller det andre er ikke fornuftig i dette tilfelle. For motoren er designet med underspyling, og du vil da få gode resultater på en kompresjonstest, nettopp pga. Det er olje rundt stempelringene pga. Undrspylingen. Det som derimot kan gi deg svar, er en sylinderlekkasjetest, på alle 6 sylinderene. Da blåser du vekk oljefilmen rundt ringene, og får en måling som er reéll. En kompresjonstest er igrunn verdiløs. Plane toppen ville jeg ikke gjort, for det er ikke det som tilsier at motoren bruker olje. Det er heller ringene og mangel på honing. Så lenge toppen er plan (sjekk med ett rettholdt), så er det bare å sette den sammen igjen