Gå til innhold

mheieren

Medlem
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

mheieren's Achievements

  1. Gratulerer! Perfekt konfigurasjon, moro at noen ennå går for bensin og manuelt gir
  2. Jeg blir mer og mer glad for at jeg ikke har partikkelfilter på min, ser det er mange som har problemer med at det tetter seg. Og direkte gratis å fikse er det jo heller ikke.
  3. Jeg fant ut av det ved å lese masse rundt omkring på nettet om det, og fant mange som hadde lignende problem og hadde fått fikset det på denne måten. Faktisk også en på forumet her med samme motoren som også fikk fikset sin med å bytte converter, det var vel egentlig det som gjorde utslaget med at jeg fikk overbevist meg selv om at det faktisk var den som måtte byttes. Prøvde jo desperat alt annet først, bytte LMM osv..men dessverre, måtte bare innse at det var den forbanna converteren.
  4. 20 lapper..prøver fortsatt å fortrenge det
  5. Da er det mulig at det er samme problemet som på min, nemlig at converteren i girkassen er gåen. Min ble helt fin etter at jeg byttet den. ZF, som produserer girkasser for BMW, har visstnok innrømmet at converteren ikke var god nok og ikke tålte dreiemomentet fra motoren
  6. Byttet LMM her om dagen og ikke rare forskjellen, den går vel kanskje noe penere, men turtallshoppingen fortsetter..aarghh! Begynner å bli lei det her nå. Spørsmålet er jo, når jeg for et par uker siden koblet fra LMM og tok en testtur så gikk den jo helt fint uten hopping på turtall. Så når det tydeligvis ikke er selve LMM som det er feil på, hva kan det da være? Lambdasonde?
  7. Spent på svaret du får her. Det høres ut som lignende problem jeg har med min E60 530d. Har også slitt med dette og ingenting kommer opp på diagnose. Jeg byttet LMM på min her om dagen uten at det hjalp nevneverdig. At det er veldig ødeleggende for kjørefølelsen er det ingen tvil om, hadde vært utrolig godt å bli kvitt dette problemet.
  8. Jeg får antageligvis byttet LMM i løpet av et par dager så jeg kan rapportere tilbake om det hjalp noe, temperatur har heller ingen innvirkning hos meg.
  9. Når jeg gjorde det på min så gikk den ganske mye penere på tomgang, men den gikk nok ikke noe bedre under akselerasjon osv. Fikk du ikke melding om "Increased emissions" på idriven heller? Jeg fikk den i tillegg til at motorlampen lyste..måtte koble lmm til igjen også kjøre en stund før feilmeldingen ble borte igjen etterpå.
  10. Oppdatering: Min bil likte seg ikke noe bedre i varmt vær, har kjørt litt mens det er plussgrader nå og samme hoppingen på turtall. Har lest litt rundt på diverse forumer og sett noen som har hatt lignende problemer så har det skyldtes luftmassemåler/MAF. Koblet fra den her om dagen og kjørte en tur, bilen gikk helt fint og stødig på turtall! I tillegg gikk den mye finere på tomgang, mer kultivert. Kommer til å prøve å bytte denne og se om det da løser saken.
  11. Hmmm...ja det er jo utrolig snodig. På lørdag får jeg testet min også på en vei der det er noen partier der den bestandig begynner med ujevnt turtall. Begynt å bli ganske mildt her nå også, så da blir det spennende å se om min også plutselig har reparert seg selv Min er en 2003 modell, så den har ikke partikkelfilter
  12. Nå har det gått et par dager, er du fortsatt fornøyd?
  13. Det er nok ikke dette som er problemet på min E60, på tomgang går den helt fint og jevnt som den skal. Men får altså denne voldsomme pendlingen på turtallsnåla innimellom, i landeveishastigheter.
  14. Har prøvd den fremgangsmåten der tidligere med resetting, kan ikke si jeg merket noe forskjell.
  15. Ser ut som en rengjøring av innsugsmanifolden og EGR ventilen faktisk kan gjøre susen: http://www.bmw-driver.net/forum//showthread.php?t=9979 Blir spennende å se om bimmer530 da får fikset problemet. Men jeg tror for min egen del at det er litt over det jeg har lyst til å begi meg utpå på egen hånd..hadde vel hatt hvilepuls på 190 hvis jeg skulle begynt å skru av det her
×
×
  • Opprett ny...